مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛

درس تفکر و سوادرسانه سدی در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمن

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت تنوع در منابع و عناوین کتاب‌ها به کیفیت افزایی تدریس کمک کرده و آیتی مهم  برای مهارت‌افزایی حرفه‌ای معلم و توانمندسازی دانش‌آموز در فرایند یاددهی و یادگیری به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۲۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
درس تفکر و سوادرسانه سدی در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمن

سید علیرضا موسوی نژاد، در آیین آموزش ۴۵ مدرس درس تفکر و سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: در مرحله کشوری،۶نفر از مدرسین استان آموزش های لازم را فرا گرفته و در حال حاضر مشغول آموزش این ۴۵ مدرس به عنوان نمایندگان شهرستان ها می باشند و این افراد پس از کسب مهارت های لازم، به عنوان سفیران استان در شهرستان ها و مناطق به آموزش مدرسین درس تفکر و سبک زندگی اسلامی مدارس خواهند پرداخت.

وی، از تنوع منابع مورد مطالعه، به عنوان پلی به سوی موفقیت در فرایند تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: غنای مهارت حرفه ای معلمان و کیفیت تدریس ایشان اولین قدم و شرط اثر گذاری بر روی متعلمین و تقویت مهارت های علمی ایشان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر جدی گرفتن دروس مهمی همچون تفکر و سبک زندگی اسلامی و سواد رسانه در برنامه هفتگی مدارس تأکید کرد و ادامه داد: درس های تفکرو سواد رسانه، سدی محکم در مقابل تهدیدات و توطئه های فرهنگی دشمن در عرصه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دانش آموز و لازمه موفقیت در جهاد تبیین به شمار می رود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، خرد و عقل را پایه و اساس جاودانگی و ماندگاری بشر در کتاب تاریخ زندگی دانست و عنوان کرد: درس تفکر و سبک زندگی اسلامی، چگونه زیستن و چگونه بودن را به دانش آموزان می آموزد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش تأثیر گذار درس تفکر و سبک زندگی اسلامی در تقویت مهارت های فردی و اجتماعی افراد دانش آموزان، تصریح کرد: تنوع در شیوه ی تدریس،رعایت اصول فن بیان، توجه به الگوهای رفتاری و تبیین عملی مباحث توسط معلم، متعلمان را شیفته درس تفکر وسبک زندگی اسلامی می کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که درس تفکر و سبک زندگی اسلامی آمر به معروف هنجارها و ناهی از منکر ناهنجاری ها در طول زندگی متعلمان است، تأکید کرد: در تدریس درس تفکر، باید به شریعت و اصول اسلامی توجه شده و در پاسخگویی به نیازهای معرفتی دانش آموزان معیار های اسلامی باذکر مدل های ملموس ازسیره عملی ائمه اطهار«علیهم السلام»، مد نظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به حادث تلخ برخورد دو خودروی پراید در محور سربیشه و کشته و مصدوم شدن ۴ دانش آموز مرزنشین این شهرستان، ابراز داشت: بیتوته معلمان در محل خدمت و تشویق دانش آموزان مناطق روستایی کم جمعت به استفاده از فرصت مدارس شبانه روزی، بسیاری از حوادث و سوانح تلخ رانندگی را کاهش داده و ضمن ارتقای امنیت روانی معلمان و متعلمان، خانواده ها و جامعه تعلیم و تربیت کمتر داغدار همکار و فرزندان دانش آموز خود می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار