مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

ورزش زورخانه‌ای نمونه بارز هویت‌سازی برای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای، نماینده هویت تاریخی و اعتقادی ماست، گفت ورزش‌های زورخانه‌ای و ضرب علاوه بر کمک بر حوزه تندرستی در بخش هویت‌سازی و هویت‌دهی دانش‌آموزان هم موثرند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش زورخانه‌ای نمونه بارز هویت‌سازی برای دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ دوره آموزشی کشوری تربیت مدرس کانون مرشدی و ضرب زورخانه‌ای «طرح شهید طوقانی» به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اردوگاه بین‌المللی شهید باهنر تهران برگزار شد.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این دوره اظهار کرد: در این جلسه به 2 نکته مهم خواهیم پرداخت. اول، بحث هویت دانش‌آموزان و دوم، پیرامون مشارکت‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در بحث تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد، موضوع هویت است، تصریح کرد: این موضوع هم در برنامه فراگیر پرورشی، سرفصل کاملی دارد و هم در سند تحول بنیادین به آن کامل پرداخته شده و در مبانی دینی و اعتقادی نیز یکی از اساسی‌ترین ارکان تربیت در جمهوری اسلامی است.

بهرامی با تاکید بر اهمیت ورزش‌های بومی و ملی گفت: ورزش زورخانه‌ای، نماینده هویت تاریخی و اعتقادی ماست. ورزش‌های زورخانه‌ای و ضرب علاوه بر کمک بر حوزه تندرستی در بخش هویت‌سازی و هویت‌دهی دانش‌آموزان هم موثرند.

وی ادامه داد: تفاوت ورزش زورخانه‌ای با سایر ورزش‌ها در برجسته‌سازی بحث هویتی و اعتقادی آن است و در دوره‌هایی که برگزار خواهیم کرد، اهتمام لازم را بر این موضوع خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به موضوع مشارکت بیان کرد: آموزش و پرورش با ابعاد و وسعتی که دارد، گسترده‌ترین دستگاه‌های کشور را داراست. مخاطبان ما دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا هستند و به عبارتی کل کشور مخاطب ماست.

وی افزود: 30 سال آینده قطعا در اختیار دانش‌آموزان امروز است و آینده کشور توسط این عزیزان رقم می‌خورد. آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این رسالت مهم را به سرانجام برساند مگر با مشارکت سایر ارگان‌ها مانند اداره ورزش و جوانان و سایر عزیزان که تا امروز همراه ما بودند.

بر اساس این گزارش؛ رضا امیدی‌قنبری، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: آیین افتتاح دوره آموزشی تربیت مدرس کانون مرشدی و ضرب زورخانه‌ای سراسر کشور، صبح دیروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی و نمایندگان ۳۲ استان کشور به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

امیدی افزود: هدف از این دوره، آموزش مدرسین دوره مرشدی و ضرب زورخانه‌ای است که نمایندگان استان‌ها پس از آموزش توسط اساتید مجرب به آموزش و توانمندسازی مدرسین در استان‌های مربوط به خود خواهند پرداخت. در مرحله بعد این مدرسین در قالب طرح شهید طوقانی در پایگاه‌های مشخص‌شده توسط آموزش و پرورش جهت آموزش دانش‌آموزان حاضر خواهند شد.

هدف از این طرح، احیای ورزش زورخانه‌ای است که ریشه در آیین و سنن ما دارد و این نوا به جای موسیقی‌های غربی و بی‌محتوا در نرمش صبحگاهی در زنگ شروع مدارس استفاده خواهد شد و همچنین مطابق با تفاهمنامه منعقد شده بین معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی و در راستای گسترش این طرح در مناطق آموزش و پرورش و سطح مدارس، مدرس دوره‌ها توسط هیات‌های ورزش زورخانه‌ای تامین و ضرب و زنگ توسط آموزش و پرورش تهیه خواهد شد که فرآیند آموزش به‌صورت رایگان در کلیه پایگاه‌های مشخص‌شده اجرایی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار