معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مسئولیت مانور مقابله با زلزله امسال بر عهده دانش‌آموزان است

تبادکان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد مسئولیت مانور مقابله با زلزله امسال بر عهده دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت مانور مقابله با زلزله امسال بر عهده دانش‌آموزان است

جلسه برنامه‌ریزی بیست و پنجمین مانور زلزله و ایمنی با حضور علی مهدوی خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سلمان حصاری رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی، مسئولان هلال احمر، آتش نشانی و نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

در این جلسه علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و جامعه در مورد زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی و نهایتاً کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برگزار خواهد شد.

مهدوی خواه افزود: خوشبختانه در سنوات گذشته برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در سطح مدارس استان توانسته آمادگی مطلوبی را برای فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به همراه بیاورد و اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی استان نیز از جمله دستگاه‌های فعال در این زمینه هستند.

در ادامه سلمان حصاری، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان رضوی تاکید کرد: بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی، با مشارکت سازمان دانش آموزی و دستگاه های مربوطه، با هدف عینیت بخشی به ساحت های تربیتی و اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توانمندسازی فرزندان این مرز و بوم، برای مواجهه صحیح و کارآمد با بحران ها و بلایای طبیعی برگزار خواهد شد.

حصاری ادامه داد: در راستای هدف هویت برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی تأکید داریم که اجرای مانور، تماماً دانش آموزی باشد و انجام عملیات های مختلف این مانور نیز، توسط دانش آموزان انجام شود.

در پایان این جلسه مسئولان نواحی هفتگانه مشهد و تبادکان، هلال احمر و آتش‌نشانی و....نظرات خود را بیان کردند. بعد از تصمیم گیری و همفکری بنا بر این شد که مسئولیت مانور امسال بر عهده دانش آموزان در آموزشگاه ها باشد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه سادات نوریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار