نگاه صادرات‌محور به بازار داخلی یک ضرورت است

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران: نگاه صادرات‌محور به بازار داخلی یک ضرورت است

تهران(پانا)- یکی از مهم‌ترین ابزارهای رشد اقتصادی، تقویت حوزه تولید و صادرات است. بی‌تردید رشد تولید و به تبع آن افزایش حجم صادرات، نه تنها باعث گسترش بازارهای هدف و ارزآوری بیشتر می‌شود، بلکه به مهار تورم در کشور نیز کمک می‌کند. کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران با هدف ورود اصناف و بازاریان به حوزه صادرات، در نظر دارد با راه‌اندازی یک پایانه صادراتی و ارائه آموزش‌های لازم در قالب این پایانه، بستری برای رشد اقتصادی در کشور را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۴۲۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه صادرات‌محور به بازار داخلی یک ضرورت است

به گزارش اتاق اصناف ایران، رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران در این رابطه گفت: یکی از اهداف مهم کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران راه‌اندازی و ایجاد یک پایانه یا سامانه صادراتی و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه واردات و صادرات به جامعه هدف است.

به گفته رضا صادقی، اصناف و بازاریان برای توسعه و رشد فعالیت‌های خود باید با مباحث و موضوعات حوزه صادرات و واردات آشنایی داشته باشند و بتوانند با مراجعه به اتاق اصناف، آموزش‌های لازم در این حوزه را کسب کنند.

وی نبود یا کمبود داده‌های آماری از ظرفیت اصناف در کشور را از جمله ضعف‌های اصناف دانست و تأکید کرد: وجود اطلاعات و داده‌های آماری از تقاضای موجود در بازار موجب می‌شود تا بتوانیم بازارهای هدف را به خوبی شناسایی و پایش کنیم و برای تقویت بخش صادرات و واردات اصناف، در مسیر درست گام برداریم. که لازمه تحقق این هدف وجود یک پایانه صاداتی در اتاق اصناف ایران است.

شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌ها

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران در ادامه افزود: یکی از موارد مهم در مدیریت کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران، موضوع شناسایی تهدید‌ها و فرصت‌ها است. به عبارت دیگر، ما می‌توانیم با شناسایی فرصت‌های موجود، مانعی در مقابل تهدید‌ها ایجاد کنیم.

صادقی با اشاره به نقش کمرنگ صادرات در اتاق‌های اصناف گفت: عدم توجه به حوزه صادرات و واردات در اتاق‌های اصناف می‌تواند یک تهدید محسوب شود.

وی معتقد است که کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران حلقه اتصال تولیدکننده با صادرکننده خواهد بود؛ زمانی که تولید در کشور رشد پیدا کند، صادرات نیز افزایش یافته و یکی از ابزارهای مهار تورم خواهد بود.

تقویت صادرات اصناف

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران همکاری هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران را مهم دانست و افزود: برای جمع‌‌آوری یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل لازم است که تمام ۱۶۶ نماینده اتاق اصناف، خود را به نوعی عضو همه کمیسیون‌ها بدانند و برای حل چالش‌های یکدیگر دغدغه داشته باشند.

صادقی در ادامه با اشاره به شناسایی نخبگان حوزه کسب و کار مطرح کرد: نخبگان ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که تاکنون از توانمندی‌های آنها در بخش اصناف بهره‌برداری نشده است. معتقدم که در کشور، کاسبان نخبه‌ای وجود دارند که چه بسا از کارگروه‌ها و کمیسیون‌های اتاق اصناف نیز می‌توانند موثرتر عمل کنند.

رئیس کمیسیون تولید و صادرات اتاق اصناف ایران در پایان با اشاره به اهمیت نگاه تخصصی به محصولات صنفی در راستای تحقق اهداف صادراتی اصناف گفت: این نگاه تخصصی از ملزومات ایجاد بستر رقابتی در بازار است که با شناسایی نقاط قوت و ضعف، تجزیه و تحلیل بازار امکان‌پذیر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار