عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش:

حذف تدریجی كنكور تا سال 98 / نظام اموزشی غلط علت استقبال دانش آموزان از موسسات كنكور است

عضو هیات رییسه كمیسیون آموزش مجلس گفت: آزمون سراسری طبق قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو به طور تدریجی تا سال 98 برای 85 درصد رشته ها حذف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: رضا صابری گفت:چنانچه این قانون به طور كامل اجرا شود در طی پنج سال آینده سوابق تحصیلی سه سال آخر دوره تحصیلی دانش آموزان ملاك سنجش آنها برای پذیرش در دانشگاه ها است.

وی با توجه به اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو از كنكور 93 یاد آور شد: مقرر گردید در كنكور 93 سوابق تحصیلی دانش آموزان به میزان 25 درصد در نتیجه آزمون سراسری تاثیر گذار باشد و در طی 5 سال به طور تدریجی این میزان تاثیر افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس با توجه به رقابت شدید جهت پذیرش در برخی رشته ها در بین دانش آموزان تصریح كرد: البته ما در طی سالهای آینده و نهایتا در سال 98 شاهد حذف كنكور در 85 درصد رشته ها خواهیم بود و برای پذیرش در 15 درصد رشته ها كه رقابت زیاد است، همچنان آزمون سراسری برگزار خواهد گردید.

صابری در مورد لزوم حذف كنكور در سالهای آینده با توجه به كاهش جمعیت دانش آموزی كشور گفت: وزارت آموزش و پرورش معتقد است كه متولی سنجش دانش آموزان است و به همین دلیل نیز بر سپردن امر سنجش دانش آموزان توسط این وزارتخانه تاكید دارد و تفكیك بین سنجش و پذیرش از ویژگی قانون جدید است و این در حالی است كه در قانونهای قبلی درباره پذیرش دانشجو تصمیم گیری می شد.

عضو كمیسیون آموزش مجلس با توجه به اعتقاد برخی كارشناسان مبنی بر عدم توانایی آموزش و پرورش در برگزاری آزمونهای كشوری افزود: آموزش و پرورش بر این امر تاكید دارد كه چنانچه اعتبار لازم تامین گردد مشكل برگزاری آزمونها را حل خواهد كرد و ویژگیهای كنكور را كه به صورت استاندارد، سراسری و نهایی برگزار می شود را لحاظ خواهد كرد.

وی با توجه به انتقاد سازمان سنجش در وجود خطای انسانی در تصحیح اوراق امتحان نهایی یاد آور شد: چنانچه آزمونهای سه سال آخر به صورت تشریحی و تستی برگزار گردد، ماشینهایی وجود دارد كه آزمونهای تشریحی را بدون خطا تصحیح كند و با كاهش دخالت مدارس در برگزاری آزمونها و افزایش تدابیر امنیتی در زمان برگزاری آزمونها می توان ضریب اطمینان را بالا برد.

صابری با توجه به عدم ثبات در نظام آموزش و پرورش كشور بیان كرد: نظام آموزشی ما مبنای درست ندارد و تغییرات مستمر در نظام آموزشی متاثر از اصول اساسی نیست و امیدواریم با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش كه مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تایید مقام معظم رهبری می باشد در مسیری حركت كنیم كه دانش اموزان با توجه به نیازهای جامعه تربیت شوند و مشكل هدایت تحصیلی در نظام آموزش و پرورش ما برطرف گردد.

عضو كمیسیون آموزش مجلس علت شركت دانش آموزان در موسسات كنكور را نظام آموزشی غلط در كشور دانست و افزود: دانش آموزان در دوران تحصیل برای نیازهای آینده كشور تربیت نمی شوند و دانش آموز آینده خود را در موفقیت در كنكور می داند و این در حالیست كه سرنوشت دانش آموز نباید به یك آزمون وابسته باشد بلكه بنا بر توانمندی هر فرد مسیر آینده مشخص شود كه با اجرای درست سند تحول این مهم تحقق خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار