۲۳۲ سالن سینما در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است

تهران (پانا) - رییس سازمان سینمایی گفت ۲۳۲ سالن سینما از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان های مختلف کشور به بهره برداری رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
۲۳۲ سالن سینما در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است

به گزارش سازمان سینمایی، محمد خزاعی عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح سینما سیمرغ بوکان اظهار کرد: قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۵۷۰ سینما در کشور وجود داشت و ما تصمیم گرفتیم در این دولت، ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ شهر با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما است.

وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد پس از احداث سالن های سینمایی، تجهیز آنها را به سرعت شروع کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: احداث سینما یکی از برنامه ها و مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به مناطق مختلف کشور است.

خزاعی با اشاره به انجام سفرهای مختلف به شهرستان های کشور از جمله بوکان در آذربایجان غربی گفت: هدف ما از سفرهای استانی برررسی وضعیت، تقسیم امکانات و دیدار و گفت و گو با هنرمندان این مناطق است.

وی افزود: هم اکنون ۵۰ سالن در ۵۰ منطقه محروم کشور در حال ساخت است و این امر یک گام مهم در ترویج فرهنگ سینما در مناطق کمترتوسعه یافته است.

وی در خصوص راه اندازی سینمای جوانان نیز گفت: در ابتدا باید دفتر نمایندگی راه اندازی شود و پس از برگزاری چند دوره و جذب هنرجویان نمایندگی به دفتر ارتقا یابد.

فرماندار بوکان هم در این آیین گفت: با افتتاح سینما سیمرغ گام مهمی در راستای توجه ترویج فرهنگ استفاده از سینما در بوکان برداشته شد.

خشایار صنعتی افزود: افتتاح سینما سیمرغ و پردیس سینمایی در بوکان یک مطالبه عمومی است و بوکان مهد فرهنگ و هنر در جنوب آذربایجان غربی است.

وی اضافه کرد: راه اندازی دفتر سینما جوانان و برپایی کارگاه های فرهنگی و هنری در بوکان یکی از نیازهای جوانان این منطقه است.

به گزارش ایرنا، سینما سیمرغ بوکان روز چهارشنبه با حضور محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور در مجتمع فرهنگی هنری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این شهر افتتاح شد.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار