مکی در گفت‌‌و‌گو با پانا:

سفر امیرعبداللهیان به ژنو در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه بود

نهادهای بین‌المللی جز هشدار نسبت به نسل‌کشی غزه تاکنون کاری انجام نداده‌اند

تهران (پانا) - یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو از تحرکات سیاسی ایران برای حمایت از مردم مظلوم غزه بود و در جریان جلوگیری از تداوم حملات اسرائیل به غزه انجام شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
سفر امیرعبداللهیان به ژنو در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه بود

مرتضی مکی در گفت‌وگو با پانا در خصوص سفر حسین امیرعبداللهیان به ژنو، اظهار کرد :«جمهوری اسلامی ایران از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تحرکات سیاسی فشرده‌ای را برای توقف این حملات و ارسال کمک‌های بشردوستانه در پیش گرفت.»

وی افزود: «آقای امیرعبداللهیان سفرهای مکرری به قطر و کشورهای اسلامی انجام دادند تا به اسرائیل و حامیان در جهت توجه نسل‌کشی اسرائیل فشار وارد کنند تا به نیازهای مردم غزه توجه کنند. این تحرکات در جریان نشست سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب نیز انجام شد هرچند این اجلاس اثر جدی در هشدار به رژیم صهیونیستی را نداشت.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: «آقای امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه قطر نیز تلاش کردند که بر اعزام کمک‌های بشردوستانه و اقدام به آتش بس تاکید کنند. سفر وزیر امور خارجه به ژنو نیز از تحرکات سیاسی ایران برای حمایت از مردم مظلوم غزه است و در جریان جلوگیری از تداوم حملات اسرائیل به غزه انجام شده است.»

ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است

مکی بیان کرد: «متاسفانه نهادهای بین‌المللی به جز هشدار و انذار نسبت به نسل‌کشی غزه تاکنون کاری انجام نداده‌اند چرا که دولت‌های اروپایی و آمریکا حامیان بزرگ و اصلی اسرائیل هستند. این قدرت‌ها در نهادهای بین‌المللی نیز نفوذ دارند. تا این دولت‌ها اقدامی نکنند، نباید انتظار تغییر جدی در این زمینه داشته باشیم. اما این دلیل نمی‌شود که جمهوری اسلامی ایران اقدام سیاسی در این راستا انجام ندهد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها به شدت جمهوری اسلامی ایران را متهم به بی‌ثباتی می‌کنند و به دنبال تبلیغات منفی و ایران هراسی‌ هستند اما در واکنش به این حملات تبلیغات منفی علیه ایران این اقدامات آقای امیرعبداللهیان نشان‌دهنده این است که ایران به دنبال صلح و ثبات و امنیت در منطقه است و بسیاری از کشو‌رهای منطقه همسو با ایران هستند. به هر حال باید تلاشی در جهت اجماع برای سرکوب حملات به نوار غزه صورت گیرد.»

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه، پس از دیدار و رایزنی با مقامات حقوق بشر در ژنو وارد تهران شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با همتای فرانسوی دیدار کرد در جریان این گفت وگو ها ، بر لزوم توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها و کشتار کودکان، زنان، غیر نظامیان و اهالی غزه و کرانه باختری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار