مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران:

1360 مدرسه شاهد در کشور فعالیت می‌کنند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران از فعالیت 1360 مدرسه شاهد در سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
1360 مدرسه شاهد در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زهرا مظفر در نشست شورای معاونان استان سمنان با اشاره به ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ایثارگران و خانواده شهدا، چشم و چراغ جامعه ما هستند و تبیین مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید، کاری بس دشوار است که بر عهده‌ فرهنگیان قرار دارد.

وی ادامه داد: در عصر امروز، ایثارگران و فرهنگیان، سفیران ایثار، شهادت، جهاد و تبیین این دستاوردهای نظام برای کل جامعه به‌ویژه نسل جوان هستند؛ هرچند در حال حاضر جبهه‌ فیزیکی و رودر‌رویی با دشمن را نداریم اما در واقع جنگ روانی و جنگ فرهنگی با تمام دنیا را شاهد هستیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران یادآور شد: اگر فرهنگیان، ایثارگران، وابستگان به ایثارگران و مسئولان نظام تعلیم و تربیت در این زمینه کوتاهی کنیم و برای جهاد تبیین، نقش و بیان دستاوردهای دوران دفاع مقدس، گرامی‌داشت و تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... اقدامی انجام ندهیم بی‌شک می‌بایست پاسخگو باشیم چون خودمان فعالیت در این نهاد فرهنگی را انتخاب کردیم و در برابر آن مسئول هستیم.

مظفر در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی، اولین دستگاه خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران بود و به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در روزهای پایان جنگ به‌منظور خدمات‌رسانی و توجه به مسائل آموزشی، تربیتی و فرهنگی فرزندان شهدا، مدرسه شاهد تأسیس شد و در حال حاضر ۱۳۶۰ مدرسه در سراسر کشور داریم.

مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران از معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش استان سمنان خواست تا جایگاهی را برای ارتقای ایثارگران فرهنگی یا منتسب به خانواده شهدا و ایثارگر، تعریف و ایجاد کنند و آن را یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه در نظر داشته باشند.

مظفر در پایان سخنانش با تأکید بر اجرایی‌شدن نهضت نام‌گذاری مدارس، اماکن فرهنگی، باشگاه فرهنگیان و... به نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، تصریح کرد: با توجه به تعداد شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان سمنان قریب به ۷۲۰ شهید، طرح سپاس از خانواده شهدا و ایثارگران حتی به‌صورت تماس تلفنی، از سوی معاونان اجرا و حلال مشکلات و دغدغه‌های زندگی آن‌ها باشند و مستندات آن را ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار