معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

طرح اعطای تسهیلات خرد بدون کارمزد در نیمه اول آذرماه رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت در طرح اعتبارسنجی ارایه خدمات مناسب به مردم در حال پیگیری است و نیمه اول آذرماه با حضور رییس کل بانک مرکزی از طرح پرداخت تسهیلات بدون کارمزد از طریق اعتبارسنجی رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح اعطای تسهیلات خرد بدون کارمزد در نیمه اول آذرماه رونمایی می‌شود

مهران محرمیان اظهار داشت: بانکداری الکترونیک جدا از بانک و ارز هوشمند نیست و از این رو خدمت مفید به مشتری ارایه می‌شود.

وی درباره اجرای طرح اعتبارسنجی در نظام بانکی گفت: اعتبار سنجی موضوع مهمی است و با عملیاتی شدن آن در حوزه تسهیلات خرد شاهد روان شدن در پرداخت خواهیم بود، همچنین نگرانی بانک‌ها از نکول رفع می‌شود.

محرمیان تصریح کرد: به بانک‌ها تاکید کردیم تسهیلات خرد را به سمت الکترونیکی شدن ببرند و اعتبارسنجی را در راس امور خود قرار دهند و در این طرح به دنبال ارایه خدمات مورد نیاز مردم هستیم. ‌

وی ادامه داد: در روش جدید اعتبارسنجی پوشش اعتبارسنجی از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد می‌رسد؛ همچنین در روش جدید اعتبارسنجی دقت این روش از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد و در روش جدید عواملی همچون جرایم راهنمایی و رانندگی، بدهی بانکی و سه جلد محکومیت بانکی بررسی می‌شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در ادامه گفت: اقدام دیگر بانک مرکزی در بانکداری هوشمند چک الکترونیک است که چند سالی است اجرا می‌شود و چک که پیش از این به سمتی حرکت کرده بود که به سند عادی تبدیل شود. با اجرای قانون، چک به سند مطمئن تبدیل شده و اعتبار یافت و زندانیان چک از ۱۰ نفر در یک روز به یک نفر در سه روز رسیده است.

وی بیان کرد: در قانون جدید چک افراد می توانند به کمک سامانه پیامکی از وضعیت اعتبار صادرکننده چک مطلع شوند.

محرمیان ادامه داد: به دنبال تعیین اعتبار برای صادر کنندگان چک هستیم تا افراد طبق اعتباری که دارند بتوانند چک صادر کنند. اکنون ۱۱ بانک خدمات چک‌های الکترونیک را ارایه می‌دهند. ‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار