کنعانی در نشست خبری:

رژیم صهیونیستی با آسودگی خاطر به نسل‌کشی می‌پردازد

دنیا هیچ واکنش بازدارنده‌ای در مقابل این رژیم نشان نداد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه با بسان اینکه رژیم صهیونیستی با آسودگی خاطر به نسل‌کشی می‌پردازد، گفت دنیا هیچ واکنش بازدارنده‌ای در مقابل این رژیم نشان نداد و نتیجه این شد که بیمارستان‌های غزه مورد تهدید قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رژیم صهیونیستی با آسودگی خاطر به نسل‌کشی می‌پردازد

ناصر کنعانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به مساله فلسطین، اظهار کرد: براساس اعلام رسانه‌ها، مدیر بخش غزه در صلیب سرخ بین‌المللی اشاره می‌کند که ما با فاجعه‌ای وحشتناک در غزه مواجه هستیم و مردم روز و شب با ما تماس می‌گیرند و استدعای کمک به جای امنی دارند. این اظهارنظرها درباره وضعیت انسانی در مناطق بحران زده است. چه کسی محل خطاب و توجه این اظهارات است. چه کسی باید این اظهارات را جدی بگیرد و به آنها توجه کند. به غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا چه کسانی مسئول وضعیت بیمارستان شفا هستند؟

وی افزود: در همه جای دنیا در مقابل بیمارستان‌ها تصویر بوق زدن ممنوع است. دنیا برای رژیم صهیونیستی یک علامت جدید ترسیم کند. حمله با موشک به بیمارستان ممنوع! رژیم صهیونیستی با کمال وقاحت بیمارستان‌های غزه را بمباران کرده است. دنیا هیچ واکنش بازدارنده‌ای در مقابل این رژیم نشان نداد و نتیجه این شد که بیمارستان‌های غزه مورد تهدید قرار گرفتند. رژیم صهیونیستی با آسودگی خاطر به نسل‌کشی می‌پردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از آغازین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه مجموعه اقداماتی را آغاز کرده و همچنان به این تلاش‌ها ادامه می‌دهد. در سطح ملی اقدام نیروهای مقاومت یک اقدام کاملا مشروع در چارچوب حقوق ملت تخت اشغال است. تلاش جمهوری اسلامی ایران در حوزه منطقه‌ای ما تلاش کردیم با دولت‌های موثر گفت‌وگو کنیم.

وی در خصوص سفر وزیر خارجه آمریکا به چین و دیدارهایش با مقامات چینی خاطرنشان کرد: اظهار نظر خاصی ندارم، اما از دولت چین با مواضع خوب بین المللی انتظار می رود که توصیه های لازم را به همتای آمریکایی خود در قبال رفتار غلطش در قبال مساله فلسطین داشته باشد. این خواسته ملت فلسطین از دولت چین است که منعکس کننده خواسته این ملت مظلوم به رئیس جمهور آمریکا باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در ریاض، بیان کرد: نفس برگزاری این اجلاس یک توفیق بود که در نتیجه تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و همکاری خوبی که عربستان داشت، برگزار شد. علاوه بر نشستی که پیش از این در سطح وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شده بود، برگزاری نشست سران اعضای سازمان همکاری اسلامی نشان دهنده این است که دولت‌های اسلامی اهتمام جدی در حمایت از فلسطین دارند.

وی ادامه داد: مفاد بیانیه این نشست هم در راستای محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین، ضرورت گشایش مسیرهای ارسال کمک‌های انسانی به غزه و پیگیری حقوقی جنایتکاران رژیم صهیونسیتی، قطعنامه‌ای قوی و محکم بود و البته تحفظاتی هم ایران داشت و اعلام‌ کرد. جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های کارشناشی تهیه پیش نویس قطعنامه نکات خود را مطرح کرد و در خاتمه نشست هم تحفظات ایران به طور رسمی به دبیرخانه این سازمان ارسال شد.

آمریکا به دنبال فرافکنی و انحراف اذهان عمومی از واقعیت است

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال فرافکنی و انحراف اذهان عمومی از واقعیات هستند. اتهامات بی‌اساس و اثبات نشده‌ای را مطرح و قضاوت می‌کنند. نیروهای مقاومت در منطقه نه از ایران دستور می‌گیرند و نه ما به آنها دستورالعمل می‌دهیم. آمریکا به جای اتهام زنی به دیگران، به رفتار خود توجه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات آمریکا در خصوص گسترش دامنه جنگ توسط ایران هم اظهارد کرد: ایران طبعاً به دنبال تنش در منطقه نیست. از ابتدای بحران در غزه تلاش های ایران بر پایان این جنگ ظالمانه علیه غزه و همچنین عدم گسترش دامنه جنگ متمرکز بود. ما این را بارها اعلام کرده ایم که به دنبال گسترش جنگ نیستیم. کسانی به دنبال گسترش جنگ هستند که به جای فشار بر رژیم صهیونیستی، به صرحت اعلام می کنند که هنوز وقت آتش بس فرا نرسیده و برای گسیل تسلیحات به منطقه تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران هشدار داده که در سایه چنین سیاست هایی خطر گسترش دامنه جنگ وجود دارد و کسی در امان نخواهد بود، اظهار داشت: حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغالگرانه است و هیچ مبنای قانونی ندارد. دولت سوریه بارها در ارتباط با حضور اشغالگرانه آمریکا به سازمان ملل اعتراض کرده است. اقدامات گروه‌ها در سوریه ربطی به ایران ندارد و ما اظهارات آمریکا را نوعی فرار به جلو می دانیم.

کنعانی در پاسخ به پرسشی مینی بر اینکه آیا ایران پیامی از سوی فرانسه درباره جنگ فلسطین دریافت کرده‌ است؟ گفت: کشورها به جای فرستادن پیام به ایران که اعلام کرده است که دخالتی در جنگ نداشته و این اقدام، اقدامی کاملا فلسطینی است، حمایت یکجانبه و غیرقانونی خود را از رژیم صهیونیستی پایان دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص پیام پوتین رئیس جمهور روسیه به آیت الله رئیسی هم گفت: رفت و آمدها و تبادل پیام ها میان ایران و روسیه امر جدیدی نیست. ما موضوعات مختلفی را برای گفت‌وگو داریم و در سطح سران هم دیپلماسی سران فعال است و انتقال پیام رئیس جمهور روسیه به ایران در همین چارچوب بوده است.

کنعانی درباره نامه همسر رئیس جمهور به همسران روسای جمهور در جهان نیز اظهار کرد: این اقدامات در چارچوب حمایت از ملت فلسطین است و اثرات خود را خواهد داشت. اینکه ایران در سطوح مختلف، موضوع فلسطین را مورد توجه قرار داده، نشان دهنده این است که مساله فلسطین هنوز مورد توجه جدی است، این دقیقاً همان چیزی است که ایران بر آن تاکید دارد. مساله فلسطین قبل از اینکه سیاسی باشد، انسانی است. همسر محترم رئیس جمهور هم در همین چارچوب به مسئولیت اخلاقی خود عمل کرد و به عنوان جایگاهی که دارد به طور طبیعی اقداماتش موثر است.

وی در خصوص سفر هیات طالبان به ایران نیز گفت: این سفر در راستای تقویت مناسبات تجاری ایران و افغانستان بود و ایران تلاش کرد که اثبات کند به عنوان کشور دوست و برادر در کنار ملت افغانستان است و کمک می‌کند تا شرایط اقتصادی مردم این کشور و مناسبات ایران و افغانستان ارتقا پیدا کند. در ارتباط با موضوع حقابه، در گفت‌وگوها به این موضوع اشاره شد. نتایج سفر امید آفرین بوده است و پنج تفاهم‌نامه به امضا رسیده تا دو کشور در چارچوب منافع مشترک همکاری خود را تقویت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار