فلاحی به پانا خبر داد؛

استفاده از ظرفیت مازاد دستگاه‌ها برای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان

در طول دو سال دولت سیزدهم به اندازه هشت سال گذشته معلم جذب شده است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این کمیسیون جایگاه آموزش را در برنامه هفتم توسعه ویژه دیده‌ است، گفت استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها و امکانات مازاد سایر دستگاه‌ها برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان یکی از مصوبات مثبت مجلس در برنامه هفتم توسعه بود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت مازاد دستگاه‌ها برای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا ضمن تشریح دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: «کمبود نیروی انسانی ناشی از کم‌کاری دولت قبل بود. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که این کمبود به مرور زمان ایجاد شده است. باید مد نظر داشت که در طول دو سال دولت سیزدهم به اندازه هشت سال گذشته معلم جذب شده است. آنچه که حائز اهمیت است این است که آموزش و پرورش با روند عادی و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نمی‌تواند این کمبودها را جبران کند.»

وی با اشاره به ابعاد آموزشی برنامه هفتم توسعه نیز گفت: «ما به عنوان کمیسیون آموزش مجلس، جایگاه آموزش را همواره ویژه دیده‌ایم. در جلسات بررسی برنامه هفتم در صحن علنی مجلس مشخص بود که بحث آموزش و پرورش دغدغه مهم مجلس است که این یک قدمی مبارک بود که می‌توان با ادامه این روند، شاهد رشد بود. به عنوان مثال مصوب شد که دستگاه‌های مختلف به دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش کمک کنند و از امکانات مازاد آن‌ها استفاده کند.»

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: «استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها و امکانات مازاد سایر دستگاه‌ها برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان یکی از مصوبات مثبت مجلس در برنامه هفتم توسعه بود. تلاش شده که درصد اجرایی برنامه هفتم بیشتر باشد بر همین اساس بسیاری از توقعات را پایین آوردیم و خوش‌بینانه به برنامه نگاه کردیم تا مصوبات آن اجرایی شود.»

فلاحی بیان کرد: «عنایت ویژه‌تری نسبت به برنامه ششم صورت گرفت اما در مجموع مطلوب ما به راحتی در آموزش و پرورش حاصل نخواهد شد. کمبود گسترده فضای آموزشی و سرانه و کمبود نیروی انسانی از معضلات جدی پیش روی آموزش و پرورش است که به نظر می‌رسد با این مصوبات، مشکلات آموزش و پرورش به کلی حل نخواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار