کارشناس بورس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

همراهی مدارس و دانشگاه در آموزش تامین مالی و سرمایه گذاری در اقتصاد

تامین‌مالی در سرفصل‌های آموزشی دانش‌آموزان فنی‌ اضافه شود

تهران(پانا)- کارشناس بورس گفت در سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای و دانشجویان مهندسی که در آینده به کار تولید می‌پردازند، تامین‌مالی آورده شود زیرا اگر تولید تامین‌مالی نشود کاری به سرانجام نخواهد رسید.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
همراهی مدارس و دانشگاه در آموزش تامین مالی و سرمایه گذاری در اقتصاد

اسماعیل درگاهی، کارشناس بورس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «امروزه با توجه به اهمیت بورس در زندگی افراد، در دانشگاه‌های علمی کاربردی رشته‌ای تحت عنوان کاردانی بورس ارائه می‌شود که سرفصل‌های آن، سرفصل‌های مصوب وزارت علوم و حوزه آموزشی مسائل بورس و سرمایه‌گذاری است.»

وی افزود: «آموزش این‌گونه مسائل در دبیرستان‌ها شیوه‌ای متفاوت است. آموزش این مسائل در جامعه به فرهنگ سرمایه‌گذاری در کشور و پس‌انداز برمی‌گردد که باید سطحی از رفاه حاصل شود تا مردم منابع کافی برای سرمایه‌گذاری داشته باشند.»

درگاهی گفت: «منابع مازادی برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود داشته باشد که مردم آن منابع آزاد را به سمت بورس سوق دهند. همچنین روش‌های مختلف ورود افراد به بورس را آموزش دهیم.»

این کارشناس ادامه داد: «مثلا افراد بیاموزند که لازم نیست لزوما با کد بورسی خود وارد بازارسرمایه شوند بلکه می‌توانند از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مثل خرید اوراق یا صندوق سرمایه‌گذاری استفاده کنند که این روش در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده و ابزارهای خوبی در این زمینه ایجاد شده است.»

تامین‌مالی حوزه‌ای است که باید در کشور آموزش دهیم

درگاهی درباره لزوم آموزش تامین‌مالی و روش‌های آن گفت: «امروزه یکی از نیازهای اساسی کشور تامین‌مالی است. بسیاری از پروژه‌ها در کشور به دلیل تامین‌مالی زمین‌گیر است. تامین‌مالی حوزه‌ای است که مانند سرمایه‌گذاری باید به افراد آموزش دهیم.»

وی افزود: «سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی همانند دو روی یک سکه هستند. منابع تامین‌مالی از اراده سرمایه‌گذاری افراد می‌‌آید و باید زمینه آموزشی اینگونه مسائل را در دبیرستا‌ن‌ها و دانشگاه‌ها فعال کنیم.»

این کارشناس گفت: «در سیلابس‌ها و سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای و دانشجویان مهندسی که در آینده به کار تولید می‌پردازند، تامین‌مالی را بیاوریم زیرا اگر تولید تامین‌مالی نشود کاری به سرانجام نخواهد رسید.»

ضرورت ایجاد سندباکس در حوزه‌مالی

درگاهی گفت: «زیرساخت‌ها به ارتباط تنگاتنگ نهادآموزشی و نهاد‌مالی و سازمان بورس می‌گردد. بسیاری از نهاد‌ها قبل ازاینکه قوانین و مقررات مصوب را به صورت مستقیم در جامعه اجرا کنند، در سندباکس اجرایی می‌کنند یعنی این قوانین ابتدا در فضای مجازی اجرایی می‌شود تا معایب و نقایص آن آشکار شود.»

وی ادامه داد: «باید در حوزه مالی چنین چیزی طراحی شود. نهاد‌های مالی ظرفیت زیادی دارند و در این حوزه‌ها فعالیت کردند و ما می‌توانیم در امور مختلف از آن‌ها کمک بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار