مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

پیگیری و جلوگیری از بروز مشکلات روانی دانش‌آموزان از جمله اهداف آموزش و پرورش است

بهارستان یک (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، پیگیری و جلوگیری از بروز مشکلات روانی دانش‌آموزان را از جمله اهداف آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری و جلوگیری از بروز مشکلات روانی دانش‌آموزان از جمله اهداف آموزش و پرورش است

کمیته فوریت‌های روانی_اجتماعی شهرستان‌های استان تهران با حضور مسعود بهرامی مدیر و اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سالن شهید درهم پور ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

مسعود بهرامی مدیرکل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این نشست ضمن اشاره برگزاری جلسات کمیته‌های فوریت روانی_اجتماعی در مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران گفت: هر هفته روزهای شنبه از ساعت ۷ و نیم الی ۸ و نیم صبح جلسه فوریت‌های روانی_اجتماعی در مناطق شهرستان‌های استان تهران با هدف بررسی موضوعات روانی دانش‌آموزان برگزار می‌شوند.

وی همچنین در خصوص نحوه صحیح برخورد با مسائل مربوط به سلامت روان دانش‌آموزان بیان کرد: در تمام مسائل به وجود آمده مسئولین نگاه کلی به موضوع دارند؛ ابتدا ما باید نحوه دید خود را اصلاح کنیم و به مسائل نگاه جزئی‌تر داشته باشم تا بتوانیم بهترین پیشگیری را داشته باشیم و اگر مشکلی بود بعد از بررسی جوانب مسئله، به حل آن موضوع بپردازیم.

بهرامی ضمن اشاره به نحوه رسیدگی به موضوعات روانی_اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد: مدیران، مشاوران و سایر مسئولان مدارس باید تخصص لازم را در جهت رسیدگی به امور دانش‌آموزان داشته باشند و در مواجه با مشکلات دانش‌آموزان، دچار بحران نشوند و بتوانند با آرامش با مشکلات مواجه شوند و بهترین راهکار را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان سخنان خود در خصوص صداقت مدیران با مسئولین آموزش و پرورش اذعان کرد: اگر اتفاقی در مدارس رخ داد مدیران و مشاوران موظف هستند تا مشکل را به مسئول مربوطه در آموزش و پرورش گزارش دهند تا با پیگیری‌های لازم درصدد رفع مشکل به وجود آمده تلاش کنند؛ همچنین ارائه گزارش کار می‌تواند یک سیاست‌گذاری موثر در خصوص راهبرد اهداف مدیران در مدارس باشد.

خبرنگار: رضا نیک‌جوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار