مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش:

سالم‌سازی و پاکسازی محیط اداری برای برخورداری از یک نظام مترقی و توسعه محور، ضرورتی انکارناپذیر است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری قطب ۵ کشور ضمن تاکید بر لزوم حاکم شدن فرهنگ حساب‌دهی و پاسخگویی در بین کارکنان، گفت سالم‌سازی و پاکسازی محیط اداری برای برخورداری از یک نظام مترقی و توسعه محور، ضرورتی انکارناپذیر است.

کد مطلب: ۱۴۲۲۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سالم‌سازی و پاکسازی محیط اداری برای برخورداری از یک نظام مترقی و توسعه محور، ضرورتی انکارناپذیر است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، سید امیر موسوی در گردهمایی اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری قطب ۵ کشور در چابهار اظهار داشت: حساسیت و جایگاه ویژه نظام تعلیم و تربیت در جامعه اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست؛ به همین دلیل باید در مسیر نظام و انقلاب در راستای سالم‌سازی و پاکسازی محیط اداری برای برخورداری از یک نظام مترقی و توسعه محور گام برداریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش افزود: باید کاری کنیم که مدیون خون شهدا نباشیم چرا که تکلیف سنگینی در حوزه رسیدگی به تخلفات اداری برای تعالی بخشیدن به جایگاه انسان‌ها بر عهده ماست.

وی بر لزوم نگاه مبتنی بر ترسیم بهترین شیوه نظارت بر عملکردها تاکید کرد و بیان داشت: فرایند رسیدگی باید با رویکرد حفظ اصول عادلانه، تحقق عدالت و دادرسی قانونمند باشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف اصلی رسیدگی به تخلفات، اصلاح امور و رویه‌هاست و باید پیشگیری از وقوع تخلف مبتنی بر معیار و شاخص باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه معلم و تکریم این قشر فرهیخته خاطرنشان کرد: کار در نظام تعلیم و تربیت اقناع سازیست و ما بازوی توانمند این دستگاه و مدیران آن هستیم.

موسوی گفت: دفاع و صیانت از معلم و دانش آموز یک وظیفه است و باید بتوانیم بستری امن و راحت برای همکاران فرهنگی و فرزندان ایران اسلامی ایجاد نماییم؛ چرا که معلم الگوی تمام نمای دانش آموز است و شخصیت و رفتار وی تحت تاثیر شخصیت بی‌بدیل معلم خواهد بود.

وی گفت: کردار معلم باید مطابق با موازین اسلامی و قانون بوده، نگاه معلم باید به پرورش فضایل انسانی و متعهد به مکتب فکری اسلامی باشد.

موسوی اظهار داشت: شما دیدبان موثر دولت در شناسایی گلوگاه‌های فساد و پیشگیری از تداوم آن در دستگاه و جامعه هستید؛ سعی کنیم ماموریت‌ها متناسب با تهدیدها و با هدف کشف حقیقت باشد.

وی گفت: باید مردمی باشیم و در جمع همکاران برای شنیدن صحبت آنان حضور یافته، در جایگاه قضاوت اقناعی عمل کرده و بدون اعمال غرض و تبعیض رای صادر کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار