عباسی در گفت‌وگو با پانا:

نماینده منتخب مجلس باید توان قانونگذاری داشته باشد

جناح‌های مختلف برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده‌اند

تهران (پانا) - نماینده مردم کازرون در مجلس با بیان اینکه فردی باید به عنوان نماینده مجلس انتخاب شود که توان قانونگذاری داشته باشد، گفت ثبت نام‌ها برای انتخابات مجلس دوازدهم به گونه‌ای است که جناح‌های مختلف در انتخابات ثبت نام کرده‌اند؛ پیش‌بینی من این است که مردم مشارکت خوبی در انتخابات خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده منتخب مجلس باید توان قانونگذاری داشته باشد

فریدون عباسی در گفت‌وگو با پانا در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «جامعه ما در بیست سال گذشته با تلاطم‌‌هایی مواجه بوده که بعضا خود را در انتخابات نشان داده است مانند انتخابات سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ که مشارکت عمومی بالا بود اما ما در گروه‌های سیاسی دو ‌پاسخ متفاوت داشتیم در سال ۸۸ عده‌ای نتیجه انتخابات را قبول نکردند‌ و جامعه به اغتشاش کشیده شد و این موجب شد که برخی با صندوق انتخابات قهر کنند. به گونه‌ای که برای انتخابات بعدی نیز حاضر نبودند چهره‌های متفکر و بدون حاشیه معرفی کنند. با این اوصاف جامعه ما دو قطبی شد.»

وی افزود: «رئیس جمهور حرفی می‌زد مجلس و رئیس قوه قضاییه حرف دیگری می‌‌زدند. اخیراً یک حالت بی‌تفاوتی ایجاد شده است که نشات گرفته از دعواهای حزب‌ها و مشکلات معیشتی است که البته کشورهای متخاصم موجب مواجه شدن اقتصاد ما با مشکل شدند.»

نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: «ثبت نام‌ها برای انتخابات مجلس دوازدهم به گونه‌ای است که جناح‌های مختلف در انتخابات ثبت نام کرده‌اند. بهتر است بخش‌های نظارتی نیز مقداری آسان‌تر بگیرند. شورای نگهبان دقت کند که گزارشات سندیت داشته باشد. این موجب می‌شود که سلیقه‌های مختلف در انتخابات گزینه داشته باشند. پیش‌بینی من این است که مردم مشارکت خوبی در انتخابات خواهند داشت.»

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: «باید در نظر داشت که مردم از نمایندگان را برای قانونگذاری بخواهند. امور اجرایی و شهرداری وظیفه نمایندگان نیست. فردی باید انتخاب شود که توان قانونگذاری داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار