در اداره آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک انجام شد:

برگزاری جلسه هماهنگی و توانمندسازی روحیانیون طرح امین و ائمه جماعات مدارس در شهرستان‌قرچک

قرچک(پانا) -جلسه هماهنگی و توانمندسازی روحیانیون طرح امین و ائمه جماعات مدارس و جلسه هم اندیشی کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس مسئول قران، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان‌قرچک در سالن ثقلین اداره اموزش و پرورش برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی و توانمندسازی روحیانیون طرح امین و ائمه جماعات مدارس در شهرستان‌قرچک

قربانعلی میرزایی، کارشناس مسئول قرآن،عترت و نماز اداره آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌قرچک در خصوص بخشنامه زنگ نماز در مدارس بیان کرد: همانگونه که مدارس برنامه‌ هفتگی درسی دارند باید زنگ نماز در مدارس ساعت مشخص داشته باشد و روحانی،مکان نماز و زنگ نماز در سامانه سیدا ثبت گردنند.

وی در ادامه در ب اب طرح بهار بندگی افزود: طرح بهار‌ بندگی شامل آموزش عملی نماز است که دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی درخصوص جشن‌تکلیف خود لازم دارند با مراجع تقلید و اصول‌دین آشنایی کامل داشته‌‌ باشند که یک امر شرعی است،درواقع دانش‌آموزان باید آشنا به فضای مسجد باشد و مدیران مدارس وظیفه دارند که در هر ماه دانش‌آموزان را ۲ الی ۳ بار برای نماز جماعت به مسجد نزدیک مدرسه ببرند.

میرزایی گفت: علت اینکه ما در نمازخانه‌ها و مساجد شاهد حضور قشر جوان نیستیم این است که جذاب سازی نداریم و برای این عمل همه باید دست به دست هم بدهند،برای مثال در مدارس بعد از اذان اولین فرد حاضر در نمازخانه مدیر مدرسه باشد که دانش‌آموزان با دیدن کادر مدرسه به نماز خواندن ترغیب شوند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: نماز پدافند غیرعامل و پیشگیری از آسیب‌ها برای دانش‌آموزان است و هرکاری که ما برای نماز‌خانه ها انجام می‌دهیم اهمیت بالای دارد زیرا نماز ارزشمند است،و نماز برای ما گوشه‌ای از قرآن و پاره‌‌تن قرآن به حساب می‌آید.

دانش‌آموز خبرنگار : پریا فعله‌گری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار