وزیر آموزش و پرورش:

شهید طهرانی مقدم بخش لاینفک قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - جلسه شورای عالی اولین کنگره دانشمند برجسته، شهید حسن طهرانی مقدم در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید طهرانی مقدم بخش لاینفک قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران است

جلسه شورای عالی اولین کنگره دانشمند برجسته، شهید حسن طهرانی مقدم، عصر امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۲ در محل دفتر جلسات وزیر آموزش و پرورش با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی طهرانی مقدم، دبیر اطلاع‌رسانی کنگره گزارشی از روند فعالیت‌های این کمیته و بازتاب خبری برگزاری کنگره در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه کرد‌.

در ادامه رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری کنگره شهید طهرانی مقدم ایده‌ای مبارک و توام با اخلاص است که در دانشگاه شهید رجایی شکل گرفته است، اظهار کرد: این ایده برای گرامی‌داشت مقام علمی و جهادی یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم بخش لاینفک قدرت امروز جمهوری اسلامی است، گفت: نام حاج حسن طهرانی مقدم همواره در تاریخ این کشور می‌درخشد و بخشی بزرگ از قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون مجاهدت‌ها و تلاش و علم ایشان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تمامی کوشش خود را خواهد داشت تا این کنگره به نحو احسن برگزار شود، اما بازهم در مقابل مجاهدت‌های این شهید بزرگوار کم است. همچنین از ایده‌ها و طرح‌های مختلف برای هرچه بهتر زنده‌ نگه‌داشتن نام و یاد شهید طهرانی مقدم استقبال می‌کنیم.

در ادامه عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خدا را باید شکر کرد که عنایت شهید طهرانی مقدم باعث اجرایی شدن این کنگره شده است، گفت: پیشنهادات خوبی از سوی اعضای شورای عالی کنگره مطرح شده است که ان‌شالله جامه عمل به آن‌ها پوشانده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم از لحاظ تحصیلی یک کارشناس بود، اظهار کرد: با توجه به این شرایط اما این شهید بزرگوار تبدیل به دانشمندی شد که بیش از ۵۰ اختراع داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید توجه کنیم که چقدر توانسته‌ایم الگوی مدیریتی این شهید بزرگوار را استخراج کنیم، الگوی مدیریتی کسی که توانمندی‌های بسیاری داشت و توانستند افراد مختصص فراوانی را تربیت کنند.

خسروپناه تاکید کرد: باید سعی کنیم الگوی مدیریتی شهید طهرانی مقدم را در تکنولوژی آموزشی و مدیریتی مورد استفاده قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار