امام جمعه پاکدشت:

دانش‌آموزان هم امروز نقش‌آفرین هستند، هم در آینده

پاکدشت (پانا) - امام جمعه شهرستان پاکدشت در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز و افتتاحیه یادواره شهدای مدارس در کانون فرهنگی و تربیتی شهدای پاکدشت به نقش و اهمیت دانش‌آموزان در جهان امروزی پرداخت و گفت دانش‌آموزان هم امروز نقش‌آفرینی می‌کنند و هم در آینده. امروز نقش‌شان در تحصیل، کسب علم و دانش است تا بتوانند در رقابت‌های علمی به فتح قله‌های علم و دانش دست پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۹۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان هم امروز نقش‌آفرین هستند، هم در آینده

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت تصریح کرد: امروز نبرد جهانی نبرد علمی است؛ بنابراین باید دانش‌آموزان ما مسلح به سلاح علم و دانش باشند و در کنار علم به ورزش ،اخلاق و معنویت که نیازهای یک نوجوان است اهمیت دهند. دانش‌آموزان در آینده نقش آفرینی جدی و موثر در عرصه‌های داخلی و جهانی دارند و از این جهت که آینده کشور،مملکت ،جهان و بشریت در دست نوجوانان و جوانان است باید از امروز برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمند‌سازی نوجوان‌های عزیز انجام شود.

جوکار در مورد هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی یاد شهدا و بویژه ۳۶۰۰۰ شهید دانش‌آموز و شهدای شاخص دانش‌آموزان مانند شهید محمد‌حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی، شهید علی لندی و سایر شهدای بزرگوار را گرامی می‌دارم. هفته بسیج دانش‌آموزی که به مناسبت ۸ آبان ماه،سالروز شهادت شهید محمد‌حسین فهمیده نامگذاری شده فرصتی است برای خودباوری و توجه دانش‌آموزان به هویت ملی و غیرت دینی ،فرصتی است تا خودشان را پیدا کنند و به سرمایه‌های وجودی خودشان و داشته‌های خود توجه کنند. فرصتی برای اینکه ارزش‌های انسانی و اسلامی را با مراجعه به سیره نورانی شهدای عزیز و گرانقدر به ویژه شهدای نوجوان و دانش‌آموز تقویت کنند.

وی افزود : با لطف خداوند در شهرستان پاکدشت برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای هفته بسیج دانش‌آموزی صورت گرفته و هدف از این مراسمات افزایش تعاون و فعالیت‌های اجتماعی، انس با قرآن کریم ،دعا و توسل و ارتباط با شهدا و روحیه مطالعه، کتابخوانی بویژه مطالعه تاریخ،تاریخ تحلیلی و داشتن تحلیل مناسب از گذشته در این زمینه‌ها لازم است که برای دانش‌آموزان عزیزمان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

جوکار در پایان گفت: یادواره‌ها با محوریت دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان و معلمان، مربیان و مدیران برگزار می‌شود و در نهایت یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم شهرستان پاکدشت به عنوان اختتامیه این برنامه در سال تحصیلی اجرا شود. قطعا نوجوانان تمدن‌ساز، جوانان مومن انقلابی هستند گاهی شاگردان یک مکتب و مدرسه مثل شهدای دانش‌آموز کار صدها معلم را انجام می‌دهد که همین نتیجه کار معلمین عزیز و مربیان خودساخته است.

خبرنگار دانش‌آموز :مهدیس کمانکش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار