بورل:

توقف درگیری‌ها بیش از هر زمان دیگری ضروری است

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در نوار غزه که صدها شهید و زخمی برجای گذاشت، درباره تشدید بحران انسانی در این منطقه و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه به سران تل‌آویو هشدار داد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
توقف درگیری‌ها بیش از هر زمان دیگری ضروری است

جورف بورل روز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: «من از آمار بالای تلفات ناشی از بمباران ارودگاه آوارگان جبالیا توسط [رژیم] اسرائیل وحشت زده شده‌ام.»

وی با اشاره به حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای آنچه دفاع از خود می نامد، تاکید کرد که این حق ناظر بر رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و تضمین حفاظت از همه غیرنظامیان است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تشدید بحران انسانی در غزه اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا از هفته پیش خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه و توقف درگیری‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه شده است.

وی ادامه داد: «هر روز که می گذرد اوضاع بدتر و این امر (توقف درگیری‌ها) بیش از هر زمان دیگری ضروری می‌شود.» بورل خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «امنیت و حفاظت از غیرنظامیان نه تنها یک الزام اخلاقی، بلکه یک الزام قانونی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار