امیرعبداللهیان:

آیت الله رئیسی به ترکیه می‌رود

با ادامه جنگ در غزه، مقاومت برای اقدامات غافلگیرانه دیگری تصمیم می‌گیرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان گفت رئیس جمهوری در آینده نزدیک به دعوت رئیس‌جمهور ترکیه به آنکارا سفر خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله رئیسی به ترکیه می‌رود

حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعانی مشترک با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در آنکارا، گفت: در صورت ادامه جنگ، وضعیت این گونه نخواهد ماند و مقاومت اقدامات غافلگیرانه دیگری را مورد تصمیم قرار می‌دهد و شرایط به گونه دیگری خواهد بود.

وی افزود: در آینده نزدیک کمیسیون عالی مشترک دو کشور ایران و ترکیه برگزار می‌شود و رئیس جمهوری ایران در آینده نزدیک به دعوت رئیس‌جمهور ترکیه به آنکارا سفر خواهد کرد.

۵۰ تن از اسرا بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های خود در روز گذشته با اسماعیل هنیه مقام ارشد حماس در قطر گفت: مقامات حماس به ما اعلام کردند که در نتیجه بمباران مناطق امن در غزه از جمله بیمارستان‌ها تاکنون ۵۰ تن از اسرایی که در اختیار حماس بوده‌اند بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت عدم توقف فوری نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه منطقه به سمت اتخاذ تصمیمی بزرگ و تعیین کننده بسیار نزدیک خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت خارج شدن منطقه از کنترل تمام طرف‌ها و گسترش ابعاد جنگ ، به صورت مستقیم متوجه آمریکا و اسرائیل و دیگر حامیان این رژیم است.

تشکیل دادگاه جنایتکاران جنگی مورد توجه قرار بگیرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هممچنین گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی در ارتباط با تحولات اخیر و توقف فوری جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک های بشر دوستانه به مردم غزه باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین با بیان اینکه قطعا در پایان این جنگ پیروزی از آن مردم فلسطین خواهد بود، گفت: ضروری است که حقوقدانان کشورهای اسلامی مقدمات برگزاری دادگاه جنایتکاران جنگی صهیونیستی و کسانی که در کشتار غیرنظامیان مشارکت داشته‌اند را فراهم کنند.

وی افزود: تشکیل دادگاه جنایتکاران جنگی در راستای تحقق صلح و ثبات باید مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار