تجلیل از دهیار روستای نیستانک نایین به عنوان فعال ثبت جهانی یکی از کاروانسراهای اصفهان

نایین (پانا) - از دهیار روستای نیستانک شهرستان نایین به عنوان یکی از فعالان ثبت جهانی کاروانسراهای استان اصفهان تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از دهیار روستای نیستانک نایین به عنوان فعال ثبت جهانی یکی از کاروانسراهای اصفهان

حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان اصفهان در آیین پاسداشت ثبت جهانی ۸ کاروانسرای استان گفت: ۸ کاروانسرا شامل مرنجاب در آران و بیدگل، گبرآباد در کاشان، نیستانک در نایین، کوهپایه در کوهپایه، گز و جهاد آباد در شاهین شهر و میمه و مهیار و امین‌ آباد در شهرستان شهرضا در فهرست میراث بشری به ثبت جهانی رسیدند.

در این نشست از، دهیار روستای نیستانک در راستای آماده سازی کاروانسرای این روستا به عنوان یکی از فعالان ثبت جهانی کاروانسراهای استان اصفهان تجلیل شد.

در این نشست از ۱۵ نفر از دوستداران میراث‌فرهنگی، فعالان گردشگری، کارشناسان و مدیران استان که در این فرآیند جهانی نقش داشتند با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهران زینلیان، معاون امور عمرانی استاندار و حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تجلیل شد.

کاروانسرای «نیستانک» مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان نائین، واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۷۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. کاروانسرای «نیستانک» نائین اثر ثبت شده جهانی است که زیبایی معماری خاصی دارد و می تواند جاذبه خوبی برای گردشگران باشد.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار