تأکید رئیس دادگستری خراسان‌شمالی بر ضرورت ارتقا و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های بهداشت، درمان و سلامت استان، بر ضرورت ارتقا و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان و سلامت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تأکید رئیس دادگستری خراسان‌شمالی بر ضرورت ارتقا و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، نقش اقدامات انجام شده را در مسیر توسعه و ارتقاء سطح شاخص‌های عملکردی در حوزه های بهداشت، درمان و سلامت عمومی جامعه بسیار تعیین کننده توصیف کرد و خواستار حفظ و تداوم این فرایند در آینده شد.

وی از دو مرکز بهداشتی و درمانی آماده بهره برداری و دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصدی با زیربناهای 220 و 250 مترمربع، در کلاته محمدعلی پهلوان بجنورد بازدید کرد و از نزدیک روند انجام امور را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

بازدید از محل اجرای پروژه در حال احداث انبار غذا و دارو با زیربنای 1291 مترمربع و دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین پروژه آمفی تئاتر و سلف سرویس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بجنورد به ترتیب با 35 و 60 درصد پیشرفت فیزیکی و بعلاوه بازدید از نمازخانه، کافی شاپ و بخش IPD بیمارستان امام حسن (ع) از دیگر برنامه های مقام عالی قضایی استان بود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان این بازدیدها و در نشست مشترک با مسؤولان ذی ربط گفت: به عنوان یک شهروند دل در گرو پیشرفت و توسعه استان داریم و بعنوان یک مسؤول، برنامه‌هایی را که در این مسیر پیش بینی و اجرایی می شود پیگیری می کنیم و طبعاً در جاهایی که لازم باشد حمایت می کنیم و از طرف دیگر بسیار خوشحال هستیم که اقدامات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در توسعه زیرساخت ها می تواند حوزه بهداشت و درمان و سلامت را بیش از پیش بهبود ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای توسعه این زیرساخت ها اظهار کرد: یک مدیر توانمند و جهادی و دارای روحیه سلحشوری، انقلابی و میدانی و مدیر و بادرایت می تواند ضمن اشراف علمی به مسائل و مشکلات و پیش بینی دقیق و صحیح سیاست ها و برنامه ها و نیز شناخت کافی از نیازها و ظرفیت ها و تعیین خط مشی و راهبردها، شاخص های عملکردی را ترقی دهد و به توسعه ساختاری و اهداف موردنظر در این خصوص کمک کند.

وی با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بسیاری از پروژه های پیش بینی شده در حوزه های بهداشت و درمان استان گفت: باور داریم نتایج این سازوکارها در بالا رفتن تراز استان در حوزه سلامت چه در مقطع فعلی و چه در آینده متجلی خواهد شد.

براتی زاده همچنین پیش بینی پیوست های فرهنگی و اجتماعی در متن پروژه های عمرانی را اقدامی بسیار پسندیده توصیف و از برقراری این قبیل تمهیدات و نیز تلاش های انجام شده در این حوزه قدردانی کرد.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت رعایت موازین و مقررات قانونی خطاب به مدیران دانشگاه علوم پزشکی توصیه کرد: در انجام امور به نحوی عمل کنند که با رعایت دقت و احتیاط لازم اساساً کاری خلاف قانون انجام نشود.

اسپیدکار، بازرس کل استان نیز با تشکر از اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات پیش بینانه و پیشگیرانه لازم در ابعاد و حوزه های مختلف هم در سطوح استانی و هم در سطوح ملی و کشوری و خصوصاً در دولت مستقر فعلی شاهد کاهش حجم پرونده های کیفری هستیم و این، امیدوارکننده به نظر می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص برنامه های مربوط به هوشمند سازی سازوکار ارائه خدمات به مردم، روند پیگیری و اجرای پروژه های عمرانی حوزه بهداشت و درمان را در خراسان شمالی تشریح کرد.

به گفته شاهین فر، دانشگاه علوم پزشکی استان با تمرکز حول محورهای هوشمندسازی فعالیت ها و روندها در سطوح ملی و فراملی با قوت به سمت اهداف پیش بینی شده حرکت خواهد کرد.

وی همچنین با تشریح اقدامات در انجام شده در جهت راه اندازی واحد سلول درمانی در استان ابراز امیدواری کرد: طی 2 سال آینده در شاخص هایی که امکان آن وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی استان را به سطح شاخص های کشوری برسانیم.

شاهین فر تصریح کرد: نهضت ساخت و ساز در استان راه افتاده و تمامی واحدها در این خصوص و همچنین در راستای بهینه سازی فرایندها و فعالیت ها در حوزه های بهداشت و درمان و ارائه خدمات مطلوب به مردم مشارکت دارند.

وی همچنین از خرید دستگاه ها و تجهیزات مختلف به منظور ارتقا خدمات حوزه بهداشت و درمان استان خبر داد و ادامه داد: تمامی 20 پروژه در حوزه هوشمندسازی فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی، توسط مهندسان و متخصصان داخلی این مجموعه انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار