مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات:

دوره ابتدایی دوره شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان است

کلات (پانا) - مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات گفت دوره ابتدایی، دوره شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره ابتدایی دوره شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان است

نشست شورای معلمان آموزشگاه ابتدایی دخترانه حضرت هاجر(س) شهر چنار با حضور رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات و دیگر مسئولان برگزار شد.

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در این جلسه بیان کرد: دوره ابتدایی دوره شکل گیری شخصیت دانش آموزان است. دوره ابتدایی دوره ای بنیادین است. قبولی در دانشگاه ها نتیجه تلاش در کلاس های ابتدایی است و نقش شما همکاران در آینده زندگی شغلی و موفقیت هایشان بی بدیل است. هر جایی که در دوره ابتدایی خوب کار شده است در آینده نتیجه آن را نیز مشاهده کردیم. شما همکاران عزیز باید در این دوره بنیادین تمام تلاش خود را بکار بگیرید.

وی افزود: برخی مواقع آنچه‌ را که آموخته ایم‌ نمی توانیم در کلاس درس اجرایی کنیم. یاددهی باید بر اساس روش های ابداعی تسهیل کننده یادگیری باشد، برخی از روش ها شاید در فنون تدریس وجود نداشته باشد. معلم‌ موفق معلمی است که در طول 30سال خدمت از روش های نو، اثرگذار و مفید استفاده کند و بر ذهن کودک اثرگذاری داشته باشد. همه دانش آموزان از یک خانواده و فرهنگ یکسان نیستند و سطح علمی پدر و مادرها متفاوت است، باید نگاه پدرانه و مادرانه به آنها داشته باشیم. معلم باید به دانش آموزان خود علاقمند باشد و رابطه بین دانش آموز و معلم به نحوی باشد که موجب یادگیری بهتر در بین آنها باشد. نباید با یک نسخه واحد برای آنها تصمیم بگیریم.

پروانه‌ گفت: ما با یک پدیده ناخوشایند به اسم آسیب های اجتماعی مواجه هستیم و امروزه شکل آن با گذشته تفاوت دارد. باید خودمراقبتی را در دانش آموزان تقویت کنیم و استفاده درست از فضاهای مجازی را به آنها بیاموزیم. کمیت و کیفیت را در کنار هم دنبال کنیم. آموزش های ما باید منجر به تغییر رفتار شود و لازمه آن پایش سطح یادگیری دانش آموزان است. در کنار آموزش، مبحث تربیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، تربیت فقط وظیفه مربی پرورشی نیست. همه معلمان باید در این امر مشارکت داشته باشند. فرهنگ‌ مطالعه باید در دانش آموزان تقویت شود.

وی اظهار کرد: ما قدردان زحمات همه شما معلمان هستیم و از راهکارهایی که ارائه می دهید با کمال میل استقبال خواهیم کرد. زحمات شما عزیزان منجر به کسب موفقیت‌هایی بوده که در تاریخ شهرستان کم‌ نظیر بوده است. از شما انتظار داریم در طرح و برنامه های ابلاغی، مشارکت پررنگی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار