برای رشد اقتصادی استان یک همت جهادی نیاز است

بجنورد (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بر تشکیل کمیته استانی برای ارتقای رشد اقتصادی استان تاکید و بیان کرد برای رشد اقتصادی استان یک همت جهادی نیاز است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برای رشد اقتصادی استان یک همت جهادی نیاز است

ناصر فخر موحدی؛ با بیان اینکه باید قرارگاه ها و کمیته های استانی هر چه سریعتر تشکیل و در این کمیته روی شاخص ها و برنامه های توسعه استان کار شود، افزود: هم فکری و اجتماع مدیران در این جلسات می تواند در ارتقای شاخص های اقتصادی تحول ایجاد کند.

موحدی با قدردانی از تلاش مدیران و ارتقای بسیاری از شاخص های استان، اظهارداشت: باتوجه به آماری که از ابتدای امسال به ما رسیده، در برخی از شاخص های اقتصادی استان پیشرفتی نداشتیم که این توجه جدی مدیران را می طلبد.

وی بر هماهنگی برنامه های مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های تاثیرگذار در راستای توسعه استان تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی شرح داد : هدف گذاری رشد شاخص های اقتصادی استان کار پیچیده ای نیست و با همدلی و جدیت بیشتر توفیقات خوبی بدست می آید.

وی با اشاره به توجه به بخش سرمایه گذاری و بهره وری، اظهارداشت: در بسیاری از حوزه ها نظیر بخش کشاورزی، گردشگری، استفاده از منابع و اراضی طبیعی استان و ... که درآمد زایی را به دنبال دارد، کمتر پرداخته شده است و جای کار بسیاری دارد.

وی افزود: باید بخش های کلیدی که در رشد اقتصادی استان نقش آفرین هستند، شناسایی و بر روی آنها سرمایه گذاری شود.

فخر موحدی افزود: در استان ایجاد درآمد زایی از بخش های مختلف که ظرفیت هایی خوبی دارند نظیر منابع طبیعی، کاشت گیاهان دارویی و ... مغفول مانده است که باید سرمایه گذاری ها به این سمت معطوف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه دستگاه ها به صورت جزیره فعالیت نکنند، اظهارداشت: پیشنهاد می شود بخشی از جلسه کارگروه برای ارائه برنامه های دستگاه ها در نظر گرفته شود.

مدیر کل دفتر حساب های اقتصادی مرکز آمار ایران نیز در این جلسه، با بیان اینکه برنامه ریزی ها بدون داده و اطلاعات امکانپذیر نیست، گفت: در راستای برنامه ریزی و تصمیم گیری های استراتژیک و دقیق در هر منطقه باید مدل استانی تهیه شود.

فرشاد روشن با بیان اینکه مولفه های مختلفی برای رشد اقتصادی هر منطقه وجود دارد، اظهارداشت:در این زمینه گام اول شناسایی مولفه های اصلی در استان است و باید در گام بعدی سرمایه گذاری در آن حوزه تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار