مروری بر اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

از بازسازی صحنه قتل مهرجویی تا صدور احکام دو خبرنگار بازداشتی

تهران (پانا) - اجرای طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان، تولید محتوای آموزشی محیط‌ زیستی ویژه مربیان پیش‌دبستانی، پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی، بازسازی صحنه قتل مهرجویی و صدور احکام بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که گذشت.

کد مطلب: ۱۴۱۶۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
از بازسازی صحنه قتل مهرجویی تا صدور احکام دو خبرنگار بازداشتی

در اولین هفته از آبان ماه امسال اخبار متعددی در حوزه اجتماعی خبرگزاری پانا منتشر شد که در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

تولید محتوای آموزشی محیط‌ زیستی ویژه مربیان پیش‌دبستانی

سازمان محیط‌زیست در شهریورماه ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش‌و‌پرورش امضا کرد تا یکسری کارهای آموزشی مشترک با هدف حفاظت از محیط‌ زیست اجرا شود که به گفته معاون آموزش سازمان محیط‌ زیست، تولید محتوای آموزشی به‌منظور حفظ محیط‌ زیست ویژه مربیان پیش‌دبستانی در حال انجام است. نوراله مرادی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای اجرای محورهای تفاهم‌نامه مشترک با آموزش‌ و پرورش گفت: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه، تولید محتوا برای مربیان پیش‌دبستانی در حال انجام است که بخشی از آن به پایان رسیده و باقی در حال انجام است.همچنین بررسی مفاهیم محیط‌زیستی در مقاطع مختلف تحصیلی طبق برنامه ملی محیط‌زیست، تجدید نظر در محتوای کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم، تهیه پیش‌نویس محتوای آموزشی ویژه مربیان و خانواده‌های دارای کودکان 3 تا 4 سال برخی از اهداف تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش است که در دستور کار قرار دارد.

اجرای طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان

اجرای طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان سراسر کشور در هفته‌ای که گذشت آغاز شد. طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در راستای جهت‌گیری‌های جدید بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در امر مداخلات پیشگیرانه و توسعه و تعمیق استانداردهای سلامت کودکان و فراهم آمدن زمینه‌های شکل‌گیری حداکثری یک نسل سالم، چابک و علاقه‌مند به پیشرفت همه جانبه ایران عزیز در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود. در قالب این طرح، کاربرگ‌های آموزشی میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود. در این کاربرگ‌ها آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان با روش‌های جذاب ارائه شده است.

خدمات روانشناسی بیمه شد

در هفته‌ای که سپری شد، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی خبر داد و گفت: بسیاری از افراد که نیاز به خدمات روانشناسی دارند به دلیل هزینه های این خدمات از مراجعه به روانشناسان خودداری می کنند که خوشبختانه با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات یاد شده شاهد تسهیل در این امر خواهیم بود.

تشکیل پرونده قضایی درخصوص مصدومیت چند نفر به دلیل ترکیدن بالن در تهران

شهرداری تهران اقدام به قرار دادن بالن‌های قرمز رنگ در مناطقی از شهر تهران کرده است. براساس توضیحات شهرداری تهران، هر کدام از این بالن‌ها که در سطح شهر قرار گرفته، نماد یک کارگاه عمرانی برای یکی از پروژه‌های در دست ساخت توسط شهرداری تهران است و شهروندان مناطق مختلف هرجا که این بالن‌ها را دیدند متوجه می‌شوند که یک خدمت و امکان جدید به آن منطقه اضافه خواهد شد. در روزهای گذشته ترکیدن یکی از این بالن‌ها در محله چیتگر موجب سوختگی ۶ نوجوان شد. در پی این حادثه دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم پرونده قضایی تشکیل داد که موضوع در حال رسیدگی است. در هفته‌ای که گذشت، قوه قضاییه اعلام کرد که درخصوص مصدومیت چند نوجوان به دلیل ترکیدن بالن در تهران پرونده قضایی تشکیل شده است.

بارش‌های فرا نرمال پاییزی

بارش‌های پاییز زودتر از نرمال آغاز شد و تا صبح آخرین روز مهرماه در وضعیت فرانرمال باقی ماند به طوری‌که میزان نزولات دریافتی حدود ۲۰ درصد بیشتر از میانگین ۳۰ ساله در این مدت بوده است. بر اساس داده های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، سال گذشته پس از پایان هفته چهارم پاییز یعنی همین موقع، در حدود ۱۲ استان کشور حتی یک قطره باران هم نباریده بود و میانگین بارش حدود ۱۰ استان نیز کمتر از یک میلی متر بود. داده های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد گیلان با میانگین دریافت حدود ۱۰۸ میلی متر باران، پربارش ترین استان کشور تا این لحظه است. پس از گیلان بیشترین بارش ها به ترتیب در استان های مازندران با ۹۶، گلستان ۵۹ و اردبیل با ۳۹ میلی متر باریده است. با وجود اینکه بر اساس انتظارات بارش های سال زراعی زودتر آغاز شد و میزان آنها نیز تا اینجا بیشتر از نرمال بوده است، اما کم بارشی انباشته و خشکسالی های متوالی گذشته با یک سال بارش نرمال جبران نمی شود.

صدور احکام بدوی الهه محمدی و نیلوفر حامدی

در هفته‌ای که گذشت، شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی، هر 2 متهم را در 3 عنوان اتهامی مجرم شناخته و رای خود را صادر کرد. براساس رای صادره، خانم الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل 6 سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور 5 سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد. خانم نیلوفر حامدی نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل 7 سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور 5 سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم گردید. همچنین، هر 2 متهم خانم‌ها محمدی و حامدی با توجه به اقدامات ضد امنیتی به استناد بندهای پ، ح و ذ ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت 2 سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.

بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش

در هفته‌ای که گذشت، صحنه قتل مرحوم مهرجویی و مرحومه وحیده محمدی فر با حضور متهمان و مقام قضایی بازسازی شد. این در حالی است که ۴ متهم که تاکنون شناسایی و نقش آن‌ها اثبات شده است با حضور در شهرک زیبادشت صحنه منجر به قتل مرحوم مهرجویی و همسرش را بازسازی کردند. تحقیقات در‌مورد پرونده همچنان ادامه دارد.

تشکیل پرونده برای برخی رسانه‌های شایعه‌ساز در پرونده قتل مهرجویی

در هفته‌ای که گذشت یکی دیگر از نشست‌های خبری سخنگوی قوه قضاییه برگزار شد. تشکیل پرونده برای برخی رسانه‌های شایعه‌ساز در پرونده قتل مهرجویی، آخرین وضعیت پرونده سدید و کینگ‌مانی،‌ آخرین وضعیت تغییر کاربری زندان رجایی شهر، توضیح درباره اقدامات قوه قضاییه در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های روحانی و آخوندی، آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اراضی ژاندارمری و آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه از جمله مهم‌ترین مواردی بود که مسعود ستایشی آنها را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار