مروری بر اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

از آتش‌سوزی مرگبار در کمپ ترک اعتیاد لنگرود تا پلمب خانه‌های پلاک قرمز در تهران

تهران (پانا) - افزایش آمار ابتلا و فوتی‌های هفتگی کرونا، آتش‌سوزی مرگبار در کمپ ترک اعتیاد، دستگیری 17 عضو یک باند جعل اسناد، صدور کیفرخواست مدیران یک شرکت بزرگ خودروسازی، آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی‌وردی و پلمب ۲۷ خانه پلاک قرمز در شوش و هرندی بخشی از مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که گذشت.

کد مطلب: ۱۴۲۱۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
از آتش‌سوزی مرگبار در کمپ ترک اعتیاد لنگرود تا پلمب خانه‌های پلاک قرمز در تهران

در سومین هفته از آبان ماه امسال اخبار متعددی در حوزه اجتماعی خبرگزاری پانا منتشر شد که در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

آمار هفتگی کرونا در کشور

در هفته‌ای که گذشت، آخرین وضعیت کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت اعلام شد. بر این اساس، تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۶۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۱۸۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۰۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۵۴ دُز رسید. در این هفته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۲ نفر آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۶۱ نفر رسید. در طول ۷ روز گذشته ۵۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۶۳۳ نفر رسید.

آتش‌سوزی مرگبار در کمپ ترک اعتیاد

در هفته‌ای که سپری شد، یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود دچار حریق شد و در این حادثه بیش از 32 نفر جان خود را از دست دادند. در پی این حادثه مدیر کمپ ترک اعتیاد بازداشت و فردی که به دلیل اختلافات شخصی، این حادثه را رقم زده بود نیز از سوی پلیس بازداشت و به مرجع قضایی تحویل داده شد.

دستگیری 17 عضو یک باند جعل اسناد

حجت الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در هفته‌ای که گذشت، از دستگیری ۱۷ عضو یک باند جعل و کلاهبرداری که با تبانی، اقدام به جعل اسناد املاک و تصرف در املاک می‌کردند، خبر داد و گفت: اعضای این باند با همکاری برخی افراد وابسته به دستگاه قضا اقدامات خود را انجام می‌دادند.

صدور کیفرخواست مدیران یک شرکت بزرگ خودروسازی

همچنین علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در تشریح محتوای پرونده مهم رسیدگی شده در دادسرای ویژه جرایم اقتصادی (ناحیه ۳۲) از صدور کیفرخواست برای متهمان یک پرونده خودروسازی خبر داد و گفت: در این پرونده هفت نفر متهم براساس رصد اطلاعاتی و گزارش‌های دریافتی، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیگرد قضایی شدند و کیفرخواست این افراد که با زدوبند و ارتکاب جرایم رشاء و ارتشا (دریافت و پرداخت رشوه) همچنین نقض ضوابط و دستورالعمل‌های فنی، در فرایند تأمین رنگ مورد نیاز یک گروه خودرو سازی بزرگ مداخله کرده و با تدلیس در معاملات دولتی و یا معاونت در ارتکاب آن، باعث ایراد خسارت به گروه خودروسازی موصوف و تضییع اموال دولتی و حقوق مصرف کنندگان شده بودند؛ از سوی این دادستانی صادر و پرونده جهت صدور حکم، به دادگاه ارسال شده است.

آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی‌وردی

سی‌وششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در هفته‌ای که گذشت برگزار شد. آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهید آرمان علی‌وردی، تشریح نتایج سفر رئیس دستگاه قضا به کرمان، حساسیت قوه قضاییه به سلامت روندهای انتخاباتی صدور کیفرخواست پرونده «یوهان فلودروس»، تبعه سوئدی بخشی از مهم‌ترین محورهایی بود که مسعود ستایشی آنها را تشریح کرد.

۲۷ خانه پلاک قرمز در شوش و هرندی پلمب شد

سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت از اجرای طرح برخورد با خانه‌های پلاک قرمز در محلات شوش، مولوی و هرندی خبرداد و گفت که ۲۷ خانه پلاک قرمز که به پاتوقی پنهان برای معتادان متجاهر بدل شده بود، شناسایی و پلمب شد. طرح پاکسازی مناطق شوش، مولوی و هرندی با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر، دستگیری موادفروشان، دستگیری سارقان و دستگیری اراذل و اوباش طی ۲۴ ساعت گذشته در این مناطق به اجرا درآمد. وی با بیان اینکه اقدامات مستمری برای پاکسازی محدوده شوش، هرندی، مولوی و دروازه غار از وجود جرائم و معتادان متجاهر انجام شده است، گفت: طبق قولی که به مردم داده بودیم، از ۲۶ بهمن سال گذشته در این مناطق حضور پررنگی داریم و اجازه حضور معتادان متجاهر را نخواهیم داد. حضور پلیس همچنان نیز ادامه خواهد داشت و همواره با مجرمان، مزاحمان نوامیس، موادفروشان و سارقان و ... برخورد کرده و معتادان متجاهر را نیز جمع‌آوری کرده‌ایم.

تجربه هوای گرمتر از نرمال در همه استان‌ها

در هفته‌ای که گذشت، سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تجربه هوای گرم در همه استان‌ها، نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر هشدار داد. آخرین داده‌های تحلیلی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که از ابتدای پاییز تا کنون دمای همه ۳۱ استان کشور حدود نیم تا ۲ درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بوده است. بر اساس این اطلاعات، بیشترین افزایش دما با میزان ۲ درجه سلسیوس در بوشهر و پس از آن در گیلان با ۱.۹ درجه سلسیوس ثبت شده است. به‌طور کلی میانگین پهنه‌ای دمای کشور در ۴۳ روز نخست پاییز ۲۱ درجه سلسیوس بود که ۱.۲ درجه سلسیوس گرمتر از شرایط نرمال بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار