وحیدی در پاسخ به پانا:

حدود 200 هزار نفر از مهاجران غیرقانونی بازگردانده شده‌اند

تا شب گذشته بالغ بر ۱۶ هزار داوطلب برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده بودند

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت در چند ماه اخیر حدود 200 هزار نفر از مهاجران غیرقانونی بازگردانده شده‌اند اما مشکلی که وجود دارد این است که این افراد بعضاً مجدداً وارد ایران می‌شوند بر همین اساس سازوکاری قضایی باید در این راستا مشخص شود.

کد مطلب: ۱۴۱۶۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
حدود 200 هزار نفر از مهاجران غیرقانونی بازگردانده شده‌اند

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا دیشب بالغ بر ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که فکر می‌‌کنم این رقم بیشتر هم شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعاتی که امروز اخذ می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان و هیات نظارت است. مطالبی که مورد نیاز شورای نگهبان بوده، گرفته شده است و با هماهنگی آنهاست.

وزیر کشور اضافه کرد: خوشبختانه در پیش ثبت نام چالش نداشتیم.

وحیدی با بیان اینکه درگیری با جریان داعش همچنان برقرار است، افزود: دستگاه‌های امنیتی با تسلط کامل با اینها برخورد کرده‌اند این روندی است که برای دستگاه‌‌های اطلاعاتی جاری شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری قاچاقچیان سوخت، گفت: یکی از مشکلات ما در قاچاق، قاچاق سوخت است. دو طرح در استان هرمزگان و کرمان در این راستا اجرا شد.

وزیر کشور درباره تشکیل سازمان ملی مهاجرت نیز گفت: کار این سازمان با برنامه‌ریزی و راهبردهای مشخص دنبال می‌‌شود.

وی در پاسخ به پانا درباره استرداد مهاجرین غیرقانونی بیان کرد: کسانی که مجوز ندارند به کشورشان بازگردانده می‌شوند. ما باید بعضی از شرایط قضایی و حقوقی را تقویت کنیم تا افرادی که تخلف می‌کنند و پس از بازگرداندن مجدد وارد کشور می‌شوند،‌ باید سازوکار قضایی داشته باشیم تا با آنها برخورد کنیم. تقریبا به صورت مرتب این استرداد اتفاق می‌افتد. در چند ماه اخیر حدود 200 هزار نفر بازگردانده شده‌اند اما مشکلی که با آن مواجهیم این است که این افراد بعضاً مجدداً‌ وارد ایران می‌شوند. بر همین اساس سازوکار قضایی باید برای اشخاص غیرقانونی که وارد کشور می‌شوند، فراهم شود.

وزیر کشور تاکید کرد: در هر جامعه نسبتاً بزرگی بین اتباع متخلف هم پیدا می‌شود. ما از این موارد داریم و با تخلف آنها نیز با قدرت و شدت برخورد می‌شود اما این بدان معنا نیست که افغانستانی ستیزی ایجاد کنیم. جمهوری اسلامی از این مهاجران چندین سال میزبانی کرده است. ساماندهی لازم است و در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار