مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

روش‌های سنتی ارزیابی خسارت، روند پرداخت غرامت به باغدار را کند کرده است

تبریز (پانا) - مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت هر سال ارائه خدمات به باغداران افزایش یافته و ارزیابی خسارت به روش سنتی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی فرآیندی نسبتا طولانی دارد که باعث کندی در پرداخت غرامت شده است.

کد مطلب: ۱۴۱۵۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
روش‌های سنتی ارزیابی خسارت، روند پرداخت غرامت به باغدار را کند کرده است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: پنجمین کاروان بهره‌وری الگوی کشت ملی محصولات زراعی پائیزه تور رسانه ای اطلاع‌رسانی و دانش‌افزایی در رابطه با الگوی کشت ملی و جهش تولید در دیم‌زار، برقراری ارتباط با کشاورزان،ارائه راهکارهای مناسب علمی و همچنین دانش و فناوری نوین است.

اکبر فتحی ضمن تاکید بر اینکه مخاطبان اصلی این کاروان که مددکاران، کشاورزان و مدیران تشکل‌های اجتماعی هستند، ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با این طرح، آموزش برای ۵۰ هزار نفر ایجاد شود و به عبارتی این طرح یک بسیج همگانی در رابطه با کشاورزی است.

وی افزود: فعالیت‌های آموزشی و ترویجی به نوعی تقویت سرمایه‌ اجتماعی محسوب می‌شود و مهارت‌افزایی جوانان روستایی و عشایر یکی از دغدغه‌های اصلی ماست.

فتحی با اشاره بر اینکه در آغازین روزهای کشت پائیزه قرار داریم و در ارتفاعات استان کشت پائیزی آغاز شده است، یادآور شد: قسمت عمده دیگر نیز از آبان‌ماه شروع می‌شود و حال در این میان ما باید تمهید مقدمات انجام دهیم و شرایط را برای این کشت‌ها فراهم آوریم.

وی در رابطه با اهمیت بیمه کشاورزی و بدقولی صندوق بیمه اهر در قبال کشاورزانی که باغشان دچار سرمازدگی شده و آنان را نسبت به بیمه بدبین کرده است، به پانا عنوان کرد: «تمام ایرادهایی که گفتید بر صندوق بیمه محصولات کشاورزی وارد است، اما نه اینکه غرامت به آنها پرداخت نمی‌شود منتهی با توجه به اینکه ارزیابی خسارت، فرآیندی نسبتا طولانی دارد که دلیل آن هم روش سنتی بررسی صندوق بیمه است به همین دلیل جریان ارزیابی و پرداخت، کمی زمان بر است در حالی که با روش های امروزی برآورد تولید کار سختی نیست، پس این اشکال در عملکرد صندوق بیمه واقعیت دارد و البته نکته قابل توجه دیگر این است که سال به سال در حال سعی و تلاش برای کاهش مشکلات و افزایش خدمات هستیم و در رابطه با پرداخت هیچ گونه شبهه ای وجود ندارد و این غرامت به دست باغداران می رسد.»

دانش‌آموز خبرنگار: عطا خباز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار