در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

پیگیری رفع نیاز بازار به «شیرخشک» در دستور کار مجلس

تهران (پانا) - اخیرا کمبود شیرخشک در برخی استان‌ها از جمله تهران انتقاداتی را در پی داشته است و به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کمبود شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی در دستور کار کمیسیون مربوطه در مجلس قرار دارد تا با اقدامات انجام شده نیاز بازار برطرف شود.

کد مطلب: ۱۴۱۴۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری رفع نیاز بازار به «شیرخشک» در دستور کار مجلس

بابک حاجی‌حیدری-محمدعلی محسنی بندپی درباره کمبود شیرخشک، دارو و ملزومات پزشکی به پانا گفت: «هنگامی که با بحران کمبود، افزایش قیمت و قاچاق مواجه می‌شویم، به دلیل ضعف نظارتی در آن بخش است که اکنون با کمبود شیرخشک وگرانی این کالا در بازار روبه‌رو هستیم. در واقع مساله اصلی این است که دستگاه‌های نظارتی و تامین‌کنندگان ارز باید وظیفه خود را انجام دهند.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «رفع کمبود شیرخشک در دستور کار مجلس قرار دارد و این موضوع در کمیسیون بهداشت پیگیری می‌شود. البته بارها در زمینه کمبود دارو و ملزومات پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس میزبان مسئولان مربوطه بوده‌ایم اما همچنان مشکل‌ها حل نشده و پاسکاری موضوع میان دستگاه‌ها پسندیده نیست.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار امیدواری کرد که با اقدامات بانک مرکزی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، مشکل کمبود شیرخشک به‌زودی با افزایش تولیدات در کشور برطرف شود.

به گفته سید حیدر محمدی - رئیس سازمان غذا و دارو، عرضه شیرخشک معمولی با ارائه کدملی از طریق سامانه تی‌تک در داروخانه‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق و مدیریت و کنترل صحیح از ۲۰ مهر آغاز شده و مستمر خواهد بود.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده است که از ابتدای سال تا ۲۵ مهرماه بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر دستگاه سازمان غذا و دارو، فقط برای واردات شیرخشک، ماده اولیه و مکمل‌ها با ارز ترجیحی، مجموعا ۱۵۶ میلیون دلار تخصیص داده که ۱۰۶ میلیون دلار آن تامین و پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار