معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

اقتصاد امروز جهان مبتنی بر فرهنگ و زیست بوم است

تبریز (پانا) - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقتصاد امروز جهان را مبتنی بر فرهنگ و زیست بوم عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اقتصاد امروز جهان مبتنی بر فرهنگ و زیست بوم است

مریم جلالی در نشست خبری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری در جمع اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان یک ریشه بسیار مهم و اساسی در فرهنگ دارد و هیچ کس نمی‌تواند آذربایجان را با تمام داشته هایش توصیف کند چرا که اقتصاد امروز جهان مبتنی بر فرهنگ و زیست بوم است.

وی ادامه داد: مردمی سازی اقتصاد، عدالت پایگی و خانواده محوری اساس سیاست های کلان در گام دوم انقلاب اسلامی است. در این راستا امیدوارم با انجام صحیح برنامه ها و اقدامات مربوط به این حوزه شاهد گام های موفقیت آمیز در این عرصه باشیم.

جلالی اظهار کرد: صنایع دستی یک اقتصاد هویت بنیان است چرا که اقتصاد هویت پایه است و هر کالایی که به عنوان صنایع دستی صادر و فروخته می‌شود حتما با خودش فرهنگ را نیز انتقال می‌دهد.

وی اذعان کرد: رویداد حراج تبریز نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته برای تکمیل زنجیره ارزش است که در تلاش هستیم و طراحی برنامه های بسیار اساسی و اقدامات اثرگذار در این زمینه گام های موثری برداریم.

جلالی در پاسخ به سوال پانا در خصوص اقدامات طراحی شده برای احیای دوباره هنرهای سنتی فراموش شده در سطح استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: «از دست رفتن کارکرد بعضی از هنرهای سنتی موجب شده تا بعضی از این هنرهای سنتی دچار فراموشی شوند. در این راستا ۴ هنر دوباره در سطح استان با انجام اقدامات طراحی شده در حال احیاست که احیای کارکردی در کنار آموزش های دوباره این هنرها در سطح مدارس و هنرستان ها توسط دبیران و استادان مجرب اساسی ترین اقدام در خصوص برگشت دوباره این هنر ها است، چرا که صنایع دستی باید جزء صنایع زیستی شوند و با زندگی پیوند محکمی داشته باشند.»

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: اصحاب رسانه موتور محرک حوزه فرهنگ و سربازان تولید و تحلیل هستند که باید زنجیره ارزش را به خوبی با رعایت تمامی نقاط رصد بکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برنامه های طراحی شده در خصوص توسعه فرهنگ انجام گرفته شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای مهم در این عرصه باشیم.

دانش آموز خبرنگار: کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار