اسلامی در پاسخ به پانا:

طبق سند برجام، امروز روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است

عدم اجرای تعهدات توسط تروئیکای اروپایی نشان‌دهنده قابل اعتماد نبودن آنهاست

تهرن (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت طبق سند برجام، امروز روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است؛ با توجه به گذشت دوره 8 ساله، طبق تعهدات این تحریم‌ها باید برداشته شود و عدم اجرای این تعهدات توسط اتحادیه اروپا نشان‌دهنده قابل اعتماد نبودن این اتحادیه است.

کد مطلب: ۱۴۱۳۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
طبق سند برجام، امروز روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پانا در خصوص رفع تحریم‌های تسلیحاتی گفت: طبق سند برجام، امروز روز لغو تحریم‌های تسلیحاتی است و عمل نکردن تروئیکای اروپایی به این تعهدات، نشان‌دهنده قابل اعتماد نبودن آنهاست.

وی افزود: این بند برجام مشمول زمان است و نیازی به اقدام ندارد. امروز ۸ سال سپری شده و این موضوع باید عملی شود.

اسلامی در خصوص دولت هوشمند بیان کرد: دولت هوشمند در امتداد دولت الکترونیک مطرح شده است و نیاز به حضور فیزیکی ندارد و تمامی اقدامات در بستر دیجیتال شکل خواهد گرفت. یکی از این موارد مساله مجوزهاست و سازمان انرژی اتمی در جدول مجوز‌ها در صدر قرار داد و با احتمام ویژه این کار انجام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن اشاره به اینکه تمامی فرآیندهای این سازمان الکترونیکی است، اظهار کرد: ارتباطات مردمی، صدور و تمدید مجوزها و تمام اقدامات مربوط به سازمان انرژی اتمی دارای سیستم الکترونیکی است و مصداق دولت هوشمند در این بخش توسط سازمان انرژی اتمی انجام شده است.

وی در خصوص افتتاح فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر نیز گفت: فاز دوم و سوم در حال پیشرفت است. اوایل دولت سیزدهم در این پروژه‌ها کار محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اما الان نزدیک سه هزار نفر در تمام بخش‌ها در حال فعالیت هستند. استانداردهای اتمی توسط آژانس ابلاغ می شود و فعالیت‌های اتمی چون حساسیت ویژه دارد مکلف است استانداردها را رعایت کند. انتخاب سازمان انرژی اتمی از سوی سازمان استاندارد در این راستاست چون ساختارها بر مبنای استاندارهای جهانی و آژانس بین آلمللی انرژی اتمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار