عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تامین نیروی تکنسین و ماهر در بازار کار با آموزش دانش‌آموزان

تهران(پانا)- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره بر لزوم مهارت‌آموزی در مدارس اظهار کرد بازار کار با فقدان نیروی تکنسین و ماهر روبه رو است و فعالان اقتصادی و کارآفرینان به شدت نیازمند نیروی انسانی مجرب و توانمند هستند به همین دلیل آموزش‌وپرورش با استفاده از هنرستان‌های فنی و سازمان فنی و حرفه‌ای و مراکزی که در اختیار دارند باید در این زمینه فعالیت جدی را داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تامین نیروی تکنسین و ماهر در بازار کار با آموزش دانش‌آموزان

لطف‌الله سیاه‌کلی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نیاز بازارکار به نیروی تکنسین و کارآزموده گفت:«ما دو نهاد برای آموزش به نیروی تکنسین داریم که باید فعال شوند. اگر می‌خواهیم جوانانمان مشغول به کار شوند، در کنار تحصیل باید مهارت نیز داشته باشند. این کسب مهارت در دو بخش آموزش‌وپرورش و فنی‌وحرفه‌ای ممکن است. بنابراین باید فنی‌وحرفه‌ای و همچنین هنرستان‌ها را تقویت کنیم. این دو نهاد باید کار آموزش را جدی بگیرند.»

کار برای افراد بی‌مهات نداریم
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر لزوم مهارت‌آموزی برای ورود به بازارکار بیان کرد:«در جامعه امروز برای افرادی که مهارت ندارند کار وجود ندارد. این در حالی است که اگر مهارت داشته باشند، حتما کار ایجاد می‌شود. البته برای افراد داری مهارت بازارکار فراوانی وجود دارد اما نیروی تربیت یافته نداریم تا در این مشاغل جذب شوند بنابراین آموزش‌وپرورش با استفاده از هنرستان‌های فنی و سازمان فنی و حرفه‌ای با استفاده از مراکزی که در اختیار دارند باید در این زمینه فعالیت جدی را داشته باشند.»
سیاه‌کلی مهارت را امری اجرایی دانست و افزود:«مهارت یک امر فیزیکی است که با اجرایی‌شدن و تجربه فرد آن را می‌آموزد. محصلان باید در آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی مشغول به کار شوند. همچنین افراد و دانش‌آموزان باید آزمایش‌هایی را در این کارگاه‌ها انجام دهند تا مغز و دست همزمان با هم فعال شود.»

آموزش مهارت و دانش به صورت هم‌زمان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این موضوع که باید مهارت و دانش به صورت هم‌زمان در افراد تقویت شود، اظهار کرد:«اگر در کنار تحصیل مهارت ایجاد شود و فرد همزمان کار کند، می‌تواند بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله جذب کار شود. در دوره‌های پیشین، آموزش به این صورت بود و فرد مهارت را همزمان با کار می‌آموخت.»

سیاه‌کلی با اشاره به نیاز کارآفرینان به نیروی مجرب و توانمند گفت:«با افزایش تعداد دانش‌آموزان و وسیع‌ترشدن محیط‌های آموزشی به آموزش مهارت در کنار دانش توجه جدی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار