مطالبه صریح و بی‌پرده دانش‌آموزان از انجمن اولیا و مربیان

اسکو (پانا) - نماینده‌ دانش‌آموزان شهرستان اسکو خواسته‌های خویش را از انجمن اولیا و مربیان، مدیران و معاونان مدارس مطالبه‌گری کردند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه صریح و بی‌پرده دانش‌آموزان از انجمن اولیا و مربیان

طی یک طرح ابتکاری، چهار نفر از نماینده دانش‌آموزان شهرستان اسکو در جمع مدیران، معاونان و انجمن اولیا و مربیان مدارس حضور یافته و در نشست صمیمی خواسته‌های خود را صریح و بی پرده با آنان در میان گذاشتند.

دانش‌آموزان در ابتدای جلسه از نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس با این مضمون که «تا به حال کدام یک از ظرفیت های بالقوه و بالفعل اولیا در مدارس استفاده شده است؟»، سوال کردند.

همچنین جلب همکاری اولیای دانش آموزان جهت مشارکت و کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های مربوط و میزان و چگونگی ارائه پیشنهادهای لازم به مدیر مدرسه پرسش دیگری بود که توسط دانش آموزان مطرح شد.

دانش آموزان برای حفظ جایگاه و شأن معلمان زحمت کش با بهره‌گیری از تمام ظرفیت دانش‌آموزان نیز سوالاتی را مطرح و مطالبات خود را بیان کردند.

یکی از دانش آموزان شرکت کننده در این نشست با بیان اینکه «آیا برای دانش آموزان کنکوری زیرساخت و ساز‌و کاری فراهم ساختید؟»، سوال کرد: «آیا اکثریت اولیا همکاری و مشارکت با مدیر مدرسه در اجرای فعالیت‌های پژوهشی، برگزاری اردوهای دانش‌آموزان و بازدید از مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی را داشتند؟»

هم‌فکری با انجمن اولیا و مربیان در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت

در این جلسه که با حضور رییس انجمن اولیا و مربیان استان و مشاور امور تشکیلات فرهنگیان مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شده بود به مطالبات دانش آموزان پاسخ های لازم ارائه شد.

ناصر شهریاری، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان ضمن استقبال از طرح ابتکاری آموزش و پرورش اسکو که خود دانش‌آموزان مطالبه‌گری می‌کنند، گفت: امروز اداره انجمن اولیا و مربیان بر سه محور اصلی تاکید دارد و از شما خواستارم بر این سه محور اهمیت خاص قائل شویم. یکی نظارت بر سرویس مدارس و رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی از سوی شرکت ها و رانندگان است، چرا که بعد از مدرسه سرویس مدارس بهترین محل یادگیری و تربیتی است.

وی ادامه داد: دومی مشارکت فعال انجمن اولیا و مربیان در مدارس است. ما نباید به انجمن به دید مچ‌گیری از مسائل آموزشی و پرورشی نگاه کنیم، بلکه با همفکری و وحدت کلمه در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت گام برداریم.

شهریاری افزود: سومی ایجاد اعتماد به نفس و شادابی در دانش‌آموزان است، چرا که هر کشوری ساز و کاری در مورد خانه و مدرسه دارد که در کشور ما نیز با نام انجمن اولیا و مربیان شناخته می شود.

وی افزود: وقتی دانش‌آموزان فعالیت و حرکت شما والدین در مدرسه را می‌بینند احساس شادابی در خود خواهند داشت و ناخواسته اعتماد به نفس آنان نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: به تربیت فرزندانمان اهمیت قائل شویم و عملکرد مسئولین اجرایی مدرسه را رصد کنیم، البته نه به دید مچ‌گیری بلکه با هدف دستگیری و ارائه راهکارهای تازه و متناسب با سلایق و علائق فرزندانمان باشد.

وی یادآور شد: انجمن اولیا و مربیان کار تشریفاتی نیست، بلکه از ارکان اصلی مدرسه است، اصلی‌ترین و ضروری‌ترین موضوع جلب مشارکت اولیای دانش آموزان، صاحب حرف، افراد خیر و موسسات خیریه در تأمین امکانات مورد نیاز و بهبود اداره امور مدرسه است، در این زمینه انجمن می تواند بهترین قدم ها را بردارد‌.

شهریاری از انجمن اولیا و مربیان خواست با همفکری و وحدت کلمه در جهت تحقق اهداف تعلیم و تربیت گام بردارند.

یونس درخشانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسکو نیز در ادامه گفت: ما بهترین معلم، مدیر و مدرسه را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم. اینجا مشارکت اولیا را می‌طلبد تا در سرپا نگه داشتن هزینه های جاری مدرسه اولیا در حد توان به منظور سرمایه گذاری در آینده فرزندان خود به مدارس کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش اسکو خاطرنشان کرد: اگر مشارکت اولیا نباشد مدرسه نمی تواند پویایی و شادابی خود را حفظ کند، چرا که نظر جمعی برخواسته از نظر اولیا است و نظر اولیا برخواسته از نظر دانش آموزان و این عمل یک تفکر خلاق، مبنی بر اقبال سازندگی است.

در آخر نماینده دانش‌آموزان گفتند از پدران و مادرانمان می‌خواهیم با شرکت در شورای انجمن اولیا و مربیان در تصمیم گیری و تصمیم سازی مدرسه مشارکت و نقش فعال داشته باشند.

در ادامه جلسه چند نفر از مدیران و انجمن اولیا مدارس به نمایندگی از بقیه اعضا بسته به مطالبه و پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ داده و با طرح چالش‌ها و مسائل پیش روی منطقه مشارکت و همراهی کلیه اولیا را در امر مدیریت مدرسه خواستار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار