فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دختران ناحیه یک بهارستان:

هدف بنیادین فعالیت‌های پرورشی، رشد و تکامل فکری و طبیعی دانش‌آموزان است

بهارستان یک (پانا) - فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دختران ناحیه یک بهارستان، اهداف تشکلات فرهنگی را تکامل فکری و طبیعی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۲۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف بنیادین فعالیت‌های پرورشی، رشد و تکامل فکری و طبیعی دانش‌آموزان است

رویا داداش‌زاده، فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دختران ناحیه یک بهارستان، در گفت‌وگو با پانا گفت: «هدف اساسی و بنیادین تمام فعالیت‌های تربیتی و اجتماعی در مدارس، در این جهت است که انگیزه و محرک‌های لازم برای ادامه رشد، تکامل طبیعی و سالم دانش‌آموزان فراهم شود.»

داداش‌زاده در ادامه با اشاره به لزوم ساخت زندگی سالم اظهار کرد: «با ایجاد بستری از نوع آموزشی و تربیتی می‌توان، تمام نیاز‌های لازمه یک فرد را در حیث آن‌ که بتوان یک زندگی فردی و اجتماعی مطلوب را در جامعه فراهم آورد و امکان کسب دانش و مهارت‌های ضروری و ارزش‌های مطلوب برای بهره‌مندی از زندگی سالم را مهیا کرد.»

وی همچنین در رابطه با فعالیت‌های بسیج تصریح کرد: «یکی از مهم‌ترین مسائل، برای این‌که دانش‌آموز بتواند در تمامی عرصه‌ها آمادگی لازم را داشته باشد و مراحل را با موفقیت طی کند این است که به علاوه تحصیلات و تلاش برای کسب نمرات باید به مسائلی که سازنده بنای مستحکم زندگی است بپردازد.»

وی همچنین اذعان کرد: «با کمال تاسف، در برخی از اماکن پس از متمرکز شدن بر روی روش نوین تحصیلات برای یادگیری بهتر و ارتقا یافتن سطح دانش و سواد دانش‌آموزان، موارد مهم و حیاتی رشد فکری و معنوی دانش‌آموزان نادیده گرفته و فراموش می‌شود و این در درجات فراتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که پیامد‌هایی منفی در پی خواهد داشت.»

فرمانده واحد دختران بسیج دانش‌آموزی در حیطه فعالیت‌های بسیج عنوان کرد: «تمامی افراد که در تشکل‌ها و سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی در حال خدمت هستند، با اهداف جدی و مهمی مانند شناخت دانش‌آموزان با مفهوم اصلی بسیج، ایجاد روحیه مقاوم، همبستگی و اتحاد، تضعیف ناامیدی و کاشتن جوانه امید در دل جوانان مومن است.»

داداش زاده همچنین در خصوص فعالیت‌های پرورشی بیان کرد: «فعالیت‌های پرورشی در تربیت اجتماعی افراد تاثیرات فراوانی دارند که مشمول این دسته از فعالیت‌ها مانند، تقویت مهارت‌های اجتماعی در قدرت سازگاری با دیگران، اهداف روانی و اجتماعی؛ ایجاد حسن احترام به خود، دیگران و تحمل عقاید مختلف، شناخت اصول، قانون‌مندی‌ها و تبعیت از آنها در هنگام برخورد‌های فردی و اجتماعی، تمرین مشارکت‌های جمعی و تصمیم‌گیری؛ رفع تعاملات فردی مانند انزوا‌جویی، رقابت‌های تخریب کننده و ترس‌های اجتماعی می‌شود.»

وی در ادامه افزود: «برجسته‌سازی نقش اجتماعی مدارس از قبیل انجام حرکات ورزشی در مراسمات آغازین به صورت جمعی، قرائت قرآن و سرود، برپایی نماز جماعت و برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای برنامه‌های جمعی آموزش و ارزیابی در مدارس مانند بازدیدهای علمی، فراهم آوردن درک مشترکی از سیاست، انجمن شورا‌های دانش‌آموزی، ارائه بازی‌های محلی با گرایش جمع‌گرایانه به منظور ارتقای نقش مهارت‌های اجتماعی و ایفای نقش در تمام مراحل از عوامل موثر است.»

داداش زاده در پایان با آرزوی موفقیت برای جوانان و نوجوانان شرح داد: «ان‌شاالله با امید و انگیزه هر چه فراتر در ایجاد بستری برای تربیت جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی؛ تمام عزم خویش را جزم خواهیم کرد که این بستر قطعا زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.»

خبرنگار دانش‌آموز: سیده ریحانه کرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار