معاون آموزشی دبیرستان موفقیان دو ناحیه یک بهارستان در گفت‌و‌گو با پانا: 

مقاله‌نویسی، توسعه‌بخش و حلال مشکلات است

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزشی دبیرستان موفقیان دو ناحیه یک بهارستان، مقاله‌نویسی به ویژه نگارش مقاله‌های علمی و پژوهشی را توسعه‌بخش و حلال مشکلات دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مقاله‌نویسی، توسعه‌بخش و حلال مشکلات است

بیتا لوائیان، معاون آموزشی آموزشگاه موفقیان دو ناحیه یک بهارستان عنوان کرد: «مقاله نویسی به ویژه نگارش مقاله‌های علمی و پژوهشی در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه واقع شده‌است و افراد زیادی اقدام به نگارش مقاله‌های پژوهشی می‌کنند. دلایل زیادی برای نگارش یا نوشتن یک مقاله پژوهشی وجود دارد هرچند همیشه این دلایل جنبه مثبت ندارد و گاهی اتفاق می افتد که پژوهشگران به دلایل منفی اقدام به نگارش مقاله‌های پژوهشی می‌کنند. نوشتن یک مقاله پژوهشی موجب بروز یافته‌های جدید در خصوص موضوع آن مقاله می‌شود و این کار کمک شایانی به رشد و توسعه دانش در جهان می کند. دومین دلیلی که برای اهمیت نوشتن یک مقاله می‌توان به آن اشاره کرد توسعه بخش بودن آن مقاله و حل مشکلات مختلف است.»

وی در ادامه سخنان خود توضیح داد:« حل مشکلات به وسیله یک مقاله پژوهشی در دو بعد کلی و فردی تقسیم می شود؛ در بعد کلی توسعه‌بخش بودن مقاله برای جامعه، سازمان، دانشگاه و آموزشگاه محل خدمت نویسنده سودمند است. در بعد فردی نیز نگارش مقالات علمی باعث می‌شود تا کارنامه علمی فرد رشد کرده و وی را از نظر علمی در مرتبه بالا قرار دهد. علاوه بر این نگارش یک مقاله پژوهشی باعث می شود تا شخص نویسنده دانش خودش را نیز افزایش دهد از این جهت نیز نوشتن یک مقاله علمی اهمیت خودش را نشان می دهد. جایگاه نگارش و نویسندگی و به طور کلی، فرهنگ مکتوب در میان رسانه ها و تریبون‌ها و قالب‌های موجود در عرصه دانش، پژوهش، فرهنگ و اندیشه، بسیار درخور توجه و دارای اهمیت جایگزین ناپذیر است.»

لوائیان در خصوص اهمیت مقاله‌نویسی برای متقاضیان ادامه تحصیل اذغان کرد:« مقاله نویسی علمی بسیار متفاوت‌تر از مقاله‌نویسی روزنامه‌ای است و این مقالات در کنفرانس‌ها و ژورنال‌هایی چاپ می‌شوند که اعتبارشان متفاوت است، اصول مقاله‌نویسی برای دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام می‌کنند، ضرورت دارد تا در هر مقطع از تحصیل خود با مشکل روبرو نشوند. بسیاری از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در خارج از کشور با اصول روش تحقیق آشنا نیستند، همچنین آنان طریقه مقاله‌نویسی به زبان انگلیسی در راستای استانداردهای بین‌المللی را نمی‌دانند.»

معاون آموزشی دبیرستان موفقیان دو ناحیه یک بهارستان ادامه داد:« در مقطع کارشناسی، دانشجویان ایرانی اگر بخواهند مقاله بنویسند، معمولا مقالاتی به زبان فارسی تألیف می‌کنند که معمولا اساتید با دقت این مقالات را بازبینی نمی‌کنند، زمانی که دانشجویان وارد مقطع کارشناسی ارشد می‌شوند، با سدی به نام روش تحقیق و مقاله‌نویسی حرفه‌ای رو‌به‌رو می‌شوند که برای افراد بسیاری چالش برانگیز است. همچنین قابل ذکر است که اصل نگارش مقاله برای حل مشکلات انسان‌ها و ایجاد رفاه بیشتر در زندگی آن‌ها انجام می‌شود.»

لوائیان در پایان گفت:« بسیاری از کارهای رسانه‌ای، تدریس‌ها و سخنرانی‌ها بر اساس همین مقالات هستند که ارائه می‌شوند. مقاله‌خوانی و مقاله‌نویسی برای تمام دانشجویان و دانش‌آموزان مفید است. هر دانشجو می‌تواند با خواندن یک مقاله بر علم خود بیفزاید. دانشجو یا دانش‌آموز بعد از گذراندن تحصیلات عالی مقالاتی را ارائه می‌دهد و به پیشرفت جامعه کمک می‌کند، همچنین فرد با نوشتن مقالات خوب می‌تواند در کشور یا حتی جهان نام و شهرت بسیاری بدست آورد. مقاله اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزار و شیوه ارائه نتایج یک مطالعه و پژوهش علمی است و در عین مختصر و خلاصه بودن، به همه ابعاد و ویژگی‌ها و نتایج یک تحقیق می‌پردازد.»

خبرنگار دانش‌آموز: ‌صبا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار