از سوی انتشارات EDIT؛

رمان «سایه هیولا» در ارمنستان منتشر شد

تهران (پانا) - رمان «سایه هیولا» اثر عباس جهانگیریان توسط انتشارات EDIT در ارمنستان منتشر شد.  

کد مطلب: ۱۴۱۲۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
رمان «سایه هیولا» در ارمنستان منتشر شد

عباس جهانگیریان درباره ترجمه رمان نوجوان «سایه هیولا» توسط گئورک آساتوریان و انتشار آن در ارمنستان گفت: این چهارمین اثر من بعد از کتاب‌های «هامون و دریا»، «فارابی» و «شب به خیر لیانا» است که به زبان ارمنی ترجمه و در کشور ارمنستان منتشر می‌شود.

این عضو نویسندگان کودک و نوجوان افزود: طی دو باری که از سوی کانون نویسندگان ارمنستان به این کشور سفر کرده‌ام، شاهد علاقه مردم ارمنستان به ادبیات فارسی و آشنایی آنان با شخصیت‌هایی چون فردوسی، حافظ، صادق هدایت، احمد شاملو، فروغ فرخزاد، فریبا وفی و زویا پیرزاد بوده‌ام.

نویسنده رمان «سایه هیولا» با اشاره به ترجمه برخی آثار خود طی سال‌های اخیر به زبان‌های خارجی اضافه کرد: پیش از این تعدادی از آثار من به زبان‌های انگلیسی، قزاقی، عربی و ترکی ترجمه شده و رمان «سایه هیولا» نیز به تازگی با ترجمه میترا خاتون‌آبادی مترجم زبان‌شناس ساکن فنلاند ترجمه شده است.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بنابر رأی کمیته‌ انتخاب نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن(آلما) سال ٢٠٢۴، عباس جهانگیریان را در بخش نویسنده و فرمهر منجزی را در بخش ترویج کتابخوانی به دبیرخانه‌ این جایزه معرفی کرده است.

دانش آموز خبرنگار: عرفان بابایی نیکو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار