در آیین رونمایی از سامانه کاربردی مطرح شد؛

تحول فرآیند‌های آموزش و پرورش با استفاده از هوش مصنوعی

تهران (پانا) - در آیین رو نمایی از سامانه کاربردی که توسط گروهی از دانش‌آموزان هنرستان پایگاه انقلاب به سرانجام رسید، معان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۳ از انتقال این سامانه به سیستم آموزش و پرورش منطقه ۱۳ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تحول فرآیند‌های آموزش و پرورش با استفاده از هوش مصنوعی

در آیین رونمایی از سامانه کاربردی نخست نادر برزگر معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۳، ضمن بیان دغدغه مندی برای تولید سامانه بیان کرد: «از حدود یک سال پیش با توجه به دغدغه‌مندی‌های آموزش و پرورش منطقه به فکر تولید این سامانه کاربردی افتادیم. با همکاری تیمی از دانش‌آموزان هنرستان پایگاه انقلاب، این سامانه به سرانجام رسید و توانست موفقیت‌هایی را در سطح کشور و مسابقات ملی کسب کند.»

نادر برزگر عنوان کرد: «با توجه به فارغ التحصیل شدن دانش آموزان، لازم دانستیم حاصل زحماتشان را فعال کرده و به مجموعه آموزش و پرورش منطقه منتقل کنیم و با بهره‌گیری از زحماتشان و همکاری دوستان و همکاران در مدرسه معصومیه، نقطه عطفی برای منطقه ایجاد کنیم.»

در ادامه پروانه شادمانی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۳ ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول عنوان کرد: «موضوع رسانه، نرم‌افزار و استفاده از فناوری‌های نوین از سال ۱۹۵۶ میلادی جرقه زده شد و فراز و فرودهای زیادی را تاکنون گذرانده است. یکی از بحث برانگیزترین مفاهیم که به عنوان اعجوبه قرن بیست و یکم از آن نام می‌بریم، هوش مصنوعی است که همه ما روزانه با آن در ارتباط هستیم و کاربردهای متفاوتی در روزمره صنعت، اقتصاد و حتی آموزش دارد.»

شادمانی در ادامه تاکید کرد: «هوش مصنوعی، یک بازوی کمکی در جهت تسریع دریافت بانک اطلاعاتی و تحلیل به موقع است. دو نکته بسیار مهم در طراحی سامانه، حفظ امنیت آن و قابلیت به‌روزرسانی است. همانطور که در جریان هستید طبق برنامه فراگیر پرورشی، در ۵ محور ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی فعالیت‌های پرورشی دنبال می‌شود و امیدواریم که ضمن استفاده از این سامانه در جهت تسهیل امور، حوزه پرورشی همانند سال‌های رشته بدرخشد.»

هادی انجمن، کارشناس فرهنگی و هنری در ادامه گفت: «سال‌های گذشته با چالش‌ها و زحماتی مواجه بودیم که به دلیل روش سنتی بوجود آمده بود و در نهایت هم کار به درستی انجام نمی‌شد. بنابراین به فکر تسهیل فرآیند‌ها و کاهش نگرانی همکاران بودیم. با توجه به محدودیت‌های آموزش و پرورش از نظر مالی و امنیتی، تصمیم گرفتیم با ظرفیت‌های دانش‌آموزی که مباحث نظری و تئوری را در مدارس آموخته اند، این بستر را فراهم کنیم.»

در ادامه مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ ضمن تشکر از بخش پرورشی و فرهنگی منطقه بابت پشتیبانی و حمایت یک‌ساله برای به ثمر رسیدن این سامانه کاربردی و گروه دانش‌آموزان سازنده آن، از آنها تقدیر به عمل آورد.

خبرنگار: سیده زهرا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار