معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

اندیشه و تفکر اسلامی بهترین تحفه و سوغات برای تامین سلامت روان است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد اندیشه و تفکر اسلامی بهترین تحفه و سوغات برای تامین سلامت روان است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اندیشه و تفکر اسلامی بهترین تحفه و سوغات برای تامین سلامت روان است

سردار فتح الهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز همزمان با آغاز هفته بهداشت روان، این ایام را به مدیران، معاونین، مربیان و مشاوران مدارس تبریک گفته و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم همه ما به رسالت‌هایی که در حوزه تامین سلامت روان بر دوش داریم، جامعه عمل بپوشانیم و این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

وی گفت: اندیشه و تفکر اسلامی و نیز سبک زندگی اسلامی، بهترین تحفه و سوغات برای تامین سلامت روان و بهداشت روان به ویژه برای دانش آموزان است و هنر ما این است که بتوانیم این محتوا و سرچشمه زلال را در قالب‌های مختلف به دانش آموزان برسانیم.

فتح اللهی افزود: هر روز از هفته بهداشت روان با یک عنوان نامگذاری شده است، تا هم بتوانیم با توجه به عناوین کارهای شایسته و بایسته‌ای در سطح مدارس انجام دهیم و هم گفتمان سازی و جریان‌سازی مناسبی در سطح جامعه صورت گیرد.

وی ادامه داد: نوزدهم مهرماه با عنوان تاثیر متقابل افکار و احساسات در سلامت روان نامگذاری شده است و همانطور که می‌دانید ارتباط متقابلی بین اندیشه و احساسات و رفتار انسان وجود دارد و اگر ورودی‌های اندیشه و اعتقادات ورودی‌های درستی باشد، احساسات خوبی در انسان متبلور شده و این احساسات مثبت در رفتار انسان نیز نمایانگر می‌شود.

فتح الهی اضافه کرد: توجه جدی به اینکه چه خوراک فکری در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد، بسیار حائز اهمیت است و در ایجاد سلامت روان،احساسات و هیجانات مثبت دانش آموزان تاثیرگذار است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز تاثیر توجه مثبت در سلامت روان را عنوان دومین روز از این هفته دانست و اظهار کرد: انسان می‌بایست نگاهش به دنیای اطراف طوری باشد که فقط موارد منفی را نبیند، بلکه نگاه درستی به واقعیت‌ها داشته باشد و گزینشی در این واقعیت‌ها نداشته و خوب ببیند.

وی بیان کرد: سومین روز از هفته بهداشت روان با عنوان خود مراقبتی و تاثیر آن بر سلامت روان نامگذاری شده است و در واقع خود مراقبتی یکی از رسالت های یک فرد مسلمان است که بتواند سالم از عالم دنیا به عالم برزخ و قیامت عبور کرده و متولد شود؛ خود مراقبتی در مقابل رفتارهای پرخطر، وسوسه‌ها و انواع گناه به شدت تاثیر دارد و عامل بسیار موثر در ایجاد سلامت روان است.

فتح اللهی با اشاره به عنوان چهارمین روز از هفته بهداشت روان مبنی بر تاثیر حمایت و ارتباطات اجتماعی سالم بر سلامت روان ادامه داد: نوع دوست‌هایی که انتخاب می‌کنیم ونوع حمایت‌های اجتماعی که به سمت ما جلب می‌شود بر سلامت روان موثر است؛ همانطور که در قرآن اشاره شده است یکی از علت‌هایی که برخی از افراد جهنمی می‌شوند، این است که در ارتباطات اجتماعی به صورت گزینشی عمل نکرده و با آدم‌های سالمی اهل ارتباط نبوده است.

وی با اشاره به عنوان روز پنجم از هفته بهداشت روان گفت: امیدد ریشه‌های عمیقی در جهان بینی دارد و انسانی که باورمند به خدا و معاد باشد، نمی‌تواند در زندگی ناامید شود و همیشه امید در او زنده خواهد بود.

فتح اللهی بیان کرد: رفتارهای پرخطر هزینه‌های زیادی برای انسان ایجاد می‌کند و ما معلمان می‌بایست در مقابل دانش آموزان و سبک زندگی که انواع رفتارهای پرخطر را به او پیشنهاد می‌دهد، با ارائه فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی، سبک زندگی سالم همراه با هیجانات و لذت‌های سالم را برای داشتن سلامت روان به آنها هدیه دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز در پایان تصریح کرد: رفتار سالم و سبک زندگی سالم در سلامت روان موثر است و انسان‌های دارای سلامت روان، قدرت و تحمل بیشتری در مقابل مشکلات و مسائل زندگی دارند و به خوبی می‌توانند این مسائل را متوجه شده و درک کنند و به دلیل خودسازی و داشتن روحیه قوی ایستادگی مناسب دارند از این رو شاهد سلامت روان این افراد خواهیم بود.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار