دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۴۰ هزار کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور تشکیل شده است

تلاش خواهیم کرد که‌ این کانون را در بیش از صد هزار مدرسه تشکیل دهیم

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت آموزش و پرورش، اولویت‌دار ترین حوزه در پیشگیری از اعتیاد است و با این حوزه، در پنج بخش دانش‌آموزان، معلمان، اولیا، متون درسی و سامانه شاد همکاری صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ هزار کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور تشکیل شده است

اسکندر مومنی در نشست تخصصی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، راهبردها و راهکارها» برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه در کشور است و اگر بخواهیم به حوزه پیشگیری از اعتیاد توجه کنیم و حوزه اعتیاد را ساماندهی کنیم، گریزی نداریم که با دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش همکاری کنیم.

وی افزود: در اطلاعیه‌ای که کاخ سفید بنام «تهدید نوظهور در امریکا» منتشر کرد، اعلام داشت که با مصرف مواد مخدر نوظهور با نام عمومی زامبی یا زایلازین، میزان شیوع مصرف آن از سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، میلادی، ۱۶ برابر شده است و به همین میزان نیز، تعداد فوتی‌های ناشی از آن نیز، ۱۵ برابر افزایش داشته است، در حالیکه در هیچ پدیده اجتماعی دیگری چنین چیزی را نداشته‌ایم و این حیرت‌انگیز است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: توجه به امر پیشگیری، به معنای توجه کم به حوزه‌های دیگر همچون ‌مقابله با عرضه نیست، زیرا قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ همواره در هر مقطعی به شیوه‌های جدید روی می‌آورند تا افراد بیشتری را گرفتار مصرف مواد مخدر کنند؛ بنابراین باید تلاش کرد با روش‌های پیشگیرانه و آموزش مهارت‌های زندگی و فردی افراد را از گرایش به اعتیاد بازداریم.

مومنی افزود: آموزش و پرورش، اولویت‌دار‌ترین حوزه در پیشگیری از اعتیاد است و با این حوزه، در پنج بخش دانش‌آموزان، معلمان، اولیا، متون درسی و سامانه شاد در تعامل هستیم.

وی تصریح کرد: در بخش سامانه شاد و کانون یاریگران زندگی در مدارس پیشرفت‌هایی را داشتیم و تاکنون ۴۰ هزار کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور تشکیل شده است که با تعامل و همکاری با وزارتخانه، تلاش خواهیم کرد که‌ این کانون را در بیش از صد هزار مدرسه تشکیل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار