مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل تاکید کردY

ضرورت ارتقای نقش تربیتی مشاوران مدارس

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل تاکید کرد نقش تربیتی مشاوران مدارس در کنار نقش تحصیلی آنان باید ارتقا یابد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارتقای نقش تربیتی مشاوران مدارس

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در افتتاحیه کارگاه تخصصی توانمندسازی مشاوران مناطق جوار شهر اردبیل گفت: مشاوران در حقیقت به منزله جراحان بیماری های روحی، رفتاری و اجتماعی دانش آموزان هستند و باید نقش‌های تربیتی آنان در کنار نقش تحصیلی ارتقا یابد.

وی با تبیین و تشریح برخی از مشکلات آموزشی و تربیتی، اظهار کرد: پس از سپری شدن دوره همه گیری بیماری کرونا و تاثیر آن بر سلامت روانی دانش آموزان باید بسته های آموزشی، مشورتی و مداخله ای تخصصی توسط مشاوران برای مشکلات روحی، رفتاری و اجتماعی دانش آموزان تهیه و ارائه شود.

صفری با اشاره به نقش و وظیفه خطیر مشاوران مدارس گفت: مشاور با همکاری معلم، خانواده و ﻣﺴﺅلان مدرسه، می‎تواند دانش‎آموزان را در جهت رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، ‏روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری داده و در نهایت نیل به اهداف آموزش و پرورش را محقق کند.‏

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در خصوص اهداف این کارگاه گفت: موضوعات انتخاب شده در کارگاه تخصصی توانمندسازی مشاوران مناطق جوار شهر اردبیل به گونه‌ای ارائه می شود که راهگشای فعالیت مشاوران و عوامل اجرایی مدارس و پاسخگوی بسیاری از نیازهای آنان در حیطه های مختلف باشد.

وی افزود: مشاوران مدارس ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان، به آنها در جهت استفاده هرچه بهتر از توانایی‌های بالقوه‌شان کمک می‌کنند و ‏با آموزش مهارت‌های مطالعه و یادگیری، روش‌های برنامه‌ریزی درسی، ارائه راهکارهایی برای غلبه بر افت تحصیلی، استرس و ‏اضطراب امتحانات و حتی کمک به انجام یک انتخاب رشته صحیح و منطقی، زمینه لازم برای موفقیت تحصیلی و شغلی آنان را فراهم ‏می‌کنند.

در ادامه جلسه مشاوران شرکت کننده در کارگاه در قالب سه گروه تخصصی در موضوعات شیوه های برنامه ریزی درسی و مطالعه، هدایت تحصیلی و روش های موفقیت در امتحانات نهایی و کنکور و نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار