کنعانی:

جنگ روانی آمریکا علیه ملت فلسطین پذیرفته نیست

مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی یک مقاومت مشروع است

تهران (‌پانا) - سخنگوی وزارت امور خا جه گفت اینکه دولت‌های غربی و رژیم آمریکا همچنان از جنگ روانی علیه ملت فلسطین استفاده می‌کنند تا ظالم را در جایگاه مظلوم قرار دهند، ‌پذیرفته نیست.

کد مطلب: ۱۴۱۱۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جنگ روانی آمریکا علیه ملت فلسطین پذیرفته نیست

ناصر کنعانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اینکه مجددا دولت‌های غربی و رژیم آمریکا همچنان از جنگ روانی علیه ملت فلسطین استفاده می‌کنند تا ظالم را در جایگاه مظلوم قرار دهند، ‌پذیرفته نیست. خوشبختانه ما شاهد حمایت تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی از فلسطین هستیم. اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی مورد توجه دولت‌ها و ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی یک مقاومت مشروع است، افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران موضع روشن و رسمی خود را اعلام کرده است. کشورهای اسلامی باید از توانایی‌ها و امکانات خود برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین استفاده کنند. مقاومت ملت فلسطین از توانایی ‌و قدرت لازم برای دفاع از خود برخوردار است. طرح اتهامات و اظهاراتی در ارتباط به نقش ایران با انگیزه‌های سیاسی و ترمیم وجهه شکسته شده و پوشالی رژیم صهیونیستی است. اقدام اخیر انجام شده در پاسخ به افدامات مکرر رژیم صهیونیستی بود. طرح ادعا درباره نام ایران و حزب الله به هیچ وجه از جنایات رژیم صهیونیستی کم نمی‌کند.

AFC در مورد شکایت ایران حرفه‌ای عمل کند

وی در خصوص بازی سپاهان و الاتحاد نیز گفت: این یک موضوع فوتبالی است و در چارچوب خود باید مورد توجه قرار گیرد. AFC تاکید دارد که فوتبال تحت تاثیر سیاست قرار نگیرد. ورود دستگاه دیپلماسی تلاش برای کمک به اینکه در چارچوب ورزشی این روند حل و فصل شود، بود. ما انتظار داریم که AFC در مورد شکایات ایران از ناظر بازی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده حرفه‌ای عمل کند و نظر و رای عادلانه خود را صادر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص احیای برجام ‌و مذاکره غیرمستقیم در عمان نیز گفت: من اطلاعی از تاریخ تعیین شده‌ برای گفت‌‌وگوهای غیرمستقیم ندارم.

کنعانی درباره روابط اقتصادی با عربستان سعودی، اظهار کرد: ما در مرحله آغازین روابط جدید با عربستان قرار داریم و موضوع همکاری‌های تجاری همواره مد نظر بوده است. همچنین از سرگیری فعالیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مورد توجه دو کشور است. در این چارچوب موضوع همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک هم مطرح شده و اتفاق نظر وجود دارد. این موضوع در دستورکار پیگیری سفیر ایران در ریاض هم قرار دارد و گفت‌وگوها در سطوح مختلف میان دو طرف برگزار می‌شود و در نشست وزیر خارجه کشورمان با ولیعهد سعودی این موضوع در قالب همکاری‌های چندجانبه مورد توجه بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع وزارت امور خارجه درباره مهاجران افغانستان چیست؟ گفت: موضوع بحران و معضلی که خواهران و برادران افغانستان با آن مواجه هستند، نتیجه ۴۵ سال تجاوز خارجی و غیرمسئولانه علیه افغانستان است. که با شرایطی که در این کشو‌ر ایجاد کردند، شهرو‌ندان این کشو‌ر مجبور به مهاجرت شدند. جمهوری اسلامی این شرایط را درک می‌‌کند. بحث مهاجرت یکی از موضوعات در دستور کار نهادهای مختلف جمهوری اسلامی بوده است. این موضوع از منظر امنیتی هم همواره مورد توجه بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و عمان هم اظهار کرد: این موضوع در چارچوب سفر ِسلطان عمان به ایران و گفتگوی با رئیس جمهور کشورمان صورت گرفته است. این موضوع کنسولی میان دو طرف مد نظر قرار دارد و حوزه کنسولی وزارت امور خارجه جزئیات این مسأله را می‌داند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شخصیت شهید سلیمانی و نقش ایشان در مبارزه با تروریسم نیز گفت: شهید سلیمانی قهرمان ملی و چهره بین المللی مبارزه با تروریسم است که مورد احترام و افتخار ملت ایران و بسیاری از کشورهای منطقه و جهان است و چهره ایشان مورد تکریم همه است.

وی در خصوص اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اروپا در بحث عدم اجرای توافق برجام توسط ایران، گفت: برجام توافقی چندجانبه است و همه متعهد به اجرای توافقات هستند و باید همه تعهدات خود را انجام دهند. آن که از انجام تعهدات خود شانه خالی کرده نه ایران بلکه آمریکا و دیگر اعضای اروپایی بوده‌اند

کنعانی درباره تاریخ سفر آیت الله رئیسی به ترکیه بیان کرد: موضوع سفر آقای رئیس جمهور به کشور همسایه ترکیه تنها یکی از برنامه‌های روابط دو جانبه ایران و ترکیه است و تاریخ دقیقی هم برای آن هنوز تعیین نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا جمهوری اسلامی ایران در تماس‌هایی که با کشورهای اسلامی داشته است با توجه به افزایش آمار شهدای حملات اسراییل به غزه به خصوص زنان و کودکان ، بحث تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه را هم پیگیری می‌کند؟ گفت: این ملت فلسطین است که نسبت به وضع موجود ، تصمیم و موضع می‌گیرد. ما نقشی در تصمیم‌گیری به جای هیچ طرفی در منطقه از جمله ملت فلسطین نداریم و آنچه که به ما مربوط است این است که مقاومت مردم فلسطین را مقاومت مشروعی میدانیم و جای متجاوز و اشغالگر نمی‌تواند با ملتی که سرزمین و حقوقش غصب شده، عوض شود.

وی اضافه کرد : در مورد رایزنی با کشورهای اسلامی تلاش ما این است که کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در موضع حمایت از حقوق شناخته شده ملت فلسطین قرار بگیرند. ما هیچ موجودیت و حقی برای رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم غاصب قائل نیستیم، تاکید کرد: همه تلاش‌های ما دایر بر تقویت حمایت کشورهای اسلامی از حقوق حقه ملت فلسطین است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار