معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

‌ضرورت تربیت نیروی انسانی ماهر با ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانجات

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر تربیت نیروی انسانی ماهر از طریق ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانجات تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
‌ضرورت تربیت نیروی انسانی ماهر با ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانجات

‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی در نشست تخصصی با حضور معاونان آموزشی ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های مهارت‌محور یک ضرورت است و انتظار می‌رود با ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانجات و حمایت‌های همه‌جانبه به تربیت نیروی انسانی ماهر توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به نقش مدیر مدرسه به‌عنوان مرکز ثقل فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدرسه، گفت: با برنامه‌محوری و کاربست برنامه درسی ملی می‌توان به کیفیت بخشی به آموزش جامه عمل پوشاند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه‌ افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس با تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت بر اساس اسناد بالا دستی به‌ویژه سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، تربیت نسل آینده‌ساز مملکت را به نحو مطلوبی راهبری کنند.

وی در پایان به تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری اشاره ‌و تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس و همچنین پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، زمینه تجربه و تعمیق یادگیری علوم را برای دانش آموزان فراهم می‌کند که در واقع شکل درست و مطلوب یاددهی-یادگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار