عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس:

آموزش سواد مالی از دوره ابتدایی آغاز شود

فراگیری مهارت‌های اقتصادی و سواد مالی یکی از ضروریات زندگی نوجوانان است

تهران(پانا)- عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آموزش مسائل اقتصادی در آینده کشور اظهار کرد آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی، برای خود دانش‌آموزان آورده داشته و مفید است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش سواد مالی از دوره ابتدایی آغاز شود

فرهاد بشیری؛‌ عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا،‌ ضمن اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در مدارس، بیان کرد: «تربیت دانش‌آموز بسیار مهم است و یک‌سری از مهارت‌ها حتما باید به دانش‌آموز آموزش داده شود. آموزش مسائل اقتصادی و سواد مالی نیز یکی از مهارت‌هایی است که به واقع ضرورت دارد. دانش‌آموزان می‌توانند در دوره‌های مختلف و در بخش‌های مختلف زندگی فردی، زندگی خانوادگی و تعاملات اجتماعی از توانایی که در زمینه مالی کسب کرده‌اند، استفاده کنند.»

عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس، آموزش مسائل اقتصادی را در آینده کشور مفید برشمرد و گفت: «هر چه میزان مهارت‌های مختلف را به مردم جامعه به ویژه نوجوانان آموزش دهیم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی که ابتدایی و متوسطه اول و دوم است، برای خود دانش‌آموزان آورده داشته و مفید است. در سطح کلان نیز برای کشور آموزش مسائل مالی و اقتصادی می‌تواند باعث پیشرفت شود.»

ضرورت آموزش سواد مالی و مهارت اقتصادی در تمام مقاطع تحصیلی

بشیری با تاکید بر لزوم آموزش مسائل اقتصادی در تمام مقاطع تحصیلی، گفت: «مقطع خاصی را نمی‌توانیم برای آموزش سوادمالی و مهارت‌های اقتصادی یکسان تعیین کنیم. از همان دوره ابتدایی باید این آموزش‌ها شروع شود و تا پایان تحصیل یعنی دوره دوم متوسطه ادامه داشته باشد. باید به نحوی کتب درسی این آموزش‌ها را در بر بگیرد که در وجود همه دانش‌آموزان این مهارت را نهادینه کند.»

وی در ادامه اظهار کرد: «در آموزش‌ها باید به آموزش مدیریت مالی برای دانش‌آموزان، که در زندگی فردی و اجتماعی تاثیر مفیدی دارد توجه ویژه شود. این آموزش‌‌ها در آینده کشور نیز تاثیر دارد. چرا که این افراد با یادگیری مهارت‌های مالی برای خود و برای جامعه مفید خواهند بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار