برگزاری نمایشگاه بازی و سرگرمی برای اولین بار در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی بیان کرد رویداد بازی و سرگرمی همزمان با هفته ملی کودک در مجتمع طلای سفید بجنورد بر گزار می‌شود .

کد مطلب: ۱۴۱۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه بازی و سرگرمی برای اولین بار در خراسان شمالی

فرهاد آقا بیگی با اشاره به اینکه بازی‌ یکی از مهم ترین ابزار برای برقراری هر چه بهتر والدین با فرزندان است بیان کرد: به نظر می‌رسد برای فرهنگ‌سازی و معرفی بازی‌های خوب به خانواده‌ها و ایجاد فضای تعامل و هم‌نشینی در این حوزه جای کار بسیار است.

آقا بیگی با بیان اینکه این نمایشگاه در طبقه چهارم مجتمع طلای سفید برگزار می شود اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، فعالان تولید و عرضه بازی‌های رومیزی در کشور و استان در نظر دارد رویدادی را با عنوان" بازی و سرگرمی " در مهر ماه سال جاری همزمان با هفته ملی کودک برگزار می‌کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به این نمایشگاه در ۱۷ غرفه و در مساحت ۲ هزارو ۶۵۰متر مربع طراحی شده است افزود: این جشنواره با هدف معرفی و ارائه توانمندی‌های صنعت‌بازی‌های رومیزی ایران و استان به مخاطبان، معرفی تولیدکنندگان بازی‌های رومیزی، گردهم ‌آوردن فعالان بخش‌های گوناگون بازی‌های رومیزی، حمایت از کالای ایرانی و برقراری ارتباط مخاطبان با تولیدکنندگان بازی‌های رومیزی با خانواده ها برگزار می‌شود.

آقا بیگی اضافه کرد هیات های ورزشی در ۵ غرفه، محصولات کانون یک غرفه، هوش فضایی یک غرفه، آموزش و پرورش یک غرفه، بازی های تولیدی استان ۲ غرفه، تولید کنندگان کشوری ۶ غرفه فعالیت خواهند کرد.بازی‌ها در چند دسته بازی‌های بومی و محلی، هوش فضایی، بازی های کامپیوتری، بازی های هیئت های ورزشی، بازی های رومیزی، و ...در این نمایشگاه برای سرگرمی کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

فرهاد آقابیگی به مناسبت هفته کودک اظهار کرد: این رویداد در فضایی به متراژ ۲ هزار متر مربع متشکل از دستاوردهای ۱۰ شرکت تولید کننده انواع بازی و سرگرمی از سراسر کشور و همچنین تعدادی شرکت های داخل استان از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه جاری در بجنورد برگزار می شود.

وی افزود: در این رویداد غرفه های متنوعی از بازی های فکری، هوش فضایی، بازی های رایانه ای، بازی های جسمی و حرکتی و بازی های خلاقه برای قشر مخاطب رایگان ارایه می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: این رویداد از ۹ صبح تا ۹ شب برای بازدید خانواده ها و مدارس در بجنورد دایر است.

وی هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد شوق و نشاط در میان کودکان و نوجوانان، معرفی بازی ها و سرگرمی های استاندارد و آشنایی خانواده ها با انواع بازی و سرگرمی عنوان کرد

آقا بیگی افزود : طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان و ۱۴ هزار نفر آن در این مراکز عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است و به زودی ۲ مرکز ثابت در شهرستان سملقان و جاجرم به این تعداد افزوده می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی عنوان کرد: طرح کانون مدرسه نیز در استان اجرا می شود که تاکنون هشت تا ۱۰ هزار دانش آموز از فعالیت های این طرح بهره مند شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: انیمیشن بچه زرنگ که اولین پویا نمایی بلند در سطح کشور است در هفته ملی کودک و نوجوان در بجنورد به نمایش گذاشته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره قصه گویی در بخش استانی تاکید کرد و افزود: امسال این جشنواره به صورت بین المللی نیز برگزار می شود.

آقا بیگی خاطرنشان کرد: فعالیت قصه گویی در حدود سه سال در استان در حال انجام است و تلاش کردیم در این خصوص مخاطبان خود را جذب کنیم.

وی افزود: علاقه مندان به قصه گویی از سن ۱۲ سال به بالا می توانند در بخش های مختلف از جمله کلاسیک، سنتی، مدرن، نقالی و سایر بخش ها شرکت کنند و اختتامیه استانی این رویداد در پایان آبان ماه خواهد بود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه بازی و سرگرمی از تاریخ ۱۵تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به مجتمع طلای سفید واقع در چهار راه باسکول مراجعه کنند.

خبر نگار : سینا مشتاقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار