دانش‌آموز خبرنگاران پانا ناحیه دو بهارستان:

تجارب به‌دست آمده در خبرگزاری پانا‌ پله‌های صعود به سوی ‌آینده است

بهارستان‌دو (پانا) - دانش‌آموز خبرنگاران پانا بهارستان دو، تجاربی که دانش‌آموزان در خبرگزاری پانا بدست می‌آورند را پله‌هایی برای صعود به سکوی پرتاب خواندند که آینده موفقیت‌آمیز دانش‌آموز خبرنگاران را دربر می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تجارب به‌دست آمده در خبرگزاری پانا‌ پله‌های صعود به سوی ‌آینده است

فائزه حسین‌پور، دانش‌آموز خبرنگار بهارستان 2، در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان خبرنگار پانا ناحیه دو بهارستان، ضمن تشکر از زحمات مسئولین این ناحیه اظهار کرد: در قدم نخست می‌بایست از زحمات کسانی که موجب گردهم آمدن ما شدند، یعنی مدیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و تربیت بدنی، همچنین مسئول سازمان دانش‌آموزی و بویژه رابط سابق خبرگزاری پانا بهارستان دو تشکر و قدردانی کرد.

این دانش‌آموز خبرنگار خطاب به دانش‌آموزان جدیدالورود ادامه داد: آگاه باشید که حضور شما در اینجا و این روز فرصتی طلایی است و انتظار می‌رود که این فرصت را غنیمت شمرده و هرگونه سوال، پیشنهاد، انتقاد و تجاربی که کسب کرده‌اید را انتقال دهید، تا سبب ارتقای سطح کیفی مجموعه شود.

حسین‌پور با اشاره به بیانات مسئولین خبرگزاری پانا و تشبیه آن به سکویی برای پرتاب بیان کرد: خبرگزاری پانا را جدی بگیرید، زیرا هویت شما در پانا شکل گرفته و می‌تواند مسیر آینده‌تان را نیز مشخص کند؛ تجاربی که در این راه بدست می‌آورید پله‌هایی برای صعود به سکوی پرتابی است که از آن صحبت‌های بسیاری شده؛ وی از خبرنگارانی همچون زکیه فعله‌گری، ستایش رمضانی، زهرا شیرجنگ، مهسا قلندری، سمیه تقی‌پور و فاطمه بدرلو که در یک سال گذشته همراه‌ بودند اما امروز نتوانستند حضور داشته باشند، تقدیر کرد.

در ادامه حدیث معروف، دانش‌آموز دوازهم رشته تجربی دبیرستان حکمت و خبرنگار پانا، دکلمه‌ای در خصوص خبرنگاری خواند و گفت: خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی‌بخشی به «نون والقلم مایسطرون» در طبق اخلاص گذاشته‌اند؛ خبرنگاران، سفیران صادق و راویان صدیقی هستند که همواره در راه حقیقت و رسالتشان که آگاهی بخشی است، اهتمام می‌ورزند.

همچنین پارمیدا پرنلو، دانش‌آموز خبرنگار بهارستان‌دو و دانش‌آموز پایه نهم مدرسه نشاط، پیرو صحبت‌های حسین‌پور و معروف افزود: خبرگزاری پانا یکی از راه‌های پیشرفت است که دانش‌آموزان بسیاری برای حضور در آن مشتاق هستند و لازم است که ما آنان را تشویق و راهنمایی کنیم؛ چرا که فضای پانا، فضایی رقابتی نبوده و جایی برای رشد تمام کسانی است که در آن فعالیت و همکاری می‌کنند.

مهشید نجفقلویی، کوچک‌ترین عضو این خبرگزاری در ناحیه دو بهارستان نیز از زحمات تمام مسئولین تشکر کرده و خوشحالی خود را از قدم گذاشتن در این مسیر اعلام کرد.

در ادامه حنانه کربلائی، دانش‌آموز پایه نهم و خبرنگار این ناحیه با اشاره به شهدای شهید خبرنگار خاطرنشان کرد: درود بر شهدای خبرنگاری که قلمشان، سلاح‌شان بود و رسانه را سنگر خویش برای حفاظت از ارزش‌های ملی در مقابله با استعمارگران انسانیت قرار داده بودند. ما خبرنگاران باید از مسئولیت‌های خویش آگاه باشیم و بدانیم که در قبال تجاوزهای فکری و فرهنگی توسط بیگانگان ملزم به انجام رسالت خبرنگاری خود هستیم.

فاطمه نجفی، دانش‌آموز خبرنگار و دانش‌آموز دوازدهمی رشته تجربی دبیرستان حکمت نیز ضمن تشکر از اولیای حضور یافته، عنوان کرد: حمایت اولیا برای ما، دانش‌آموز خبرنگاران، بسیار ارزشمند است؛ چراکه آن‌ها انگیزه‌ای برای حضور در چنین فضاهایی هستند و تشویقشان به جان می‌نشیند.

پرستو تاجیک، دانش‌آموز فارغ‌التحصیل شده از دبیرستان شهید تاجیک و دانش‌آموخته رشته طراحی که به حضور در خبرگزاری پانا تا زمان دانش‌آموزی بسنده نکرد، اذعان کرد: حداقلی‌ترین چیز در این فضا و خبرنگار بودن این است که اگر در آینده دچار سردرگمی در انتخاب مسیرها شدید، می‌دانید که شما یک خبرنگار هستید و می‌توانید به آن مفتخر باشید؛ از سوی دیگر نیز موجب سربلندی والدین خویش شده‌اید.

فاطمه مددی، دانش‌آموز خبرنگار این ناحیه بر افزوده شدن مهارت‌ها و توانایی‌هایی چون فن‌بیان، اعتمادبه‌نفس و عزت نفس در دانش‌آموزان حاضر در این حوزه تاکید کرد و از موفقیت‌هایی که در این مسیر کسب کرده بود گفت.

دانش‌آموز خبرنگار: تبسم جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار