عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

برنامه فراگیر پرورشی مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد

برنامه فراگیر تمام ارکان مدرسه را پای کار می‌آورد و باعث ایجاد رقابت بین مدارس می‌شود

تهران (پانا) - عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت برنامه فراگیر پرورشی، نشاط، امید، ایمان، هویت و خردورزی را وارد مدارس خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه فراگیر پرورشی مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد

سمیه راسخی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی به استان‌ها، اظهار کرد: «فعالیت‌های پرورشی در دوره‌های گذشته در مدارس بیشتر به‌صورت کاغذبازی بود و همین باعث می‌شد تا از خیلی موضوعات و مباحث مهم اطلاعی نداشته باشیم. نمره اولویت داشت و موضوعات در ذهن‌ بچه‌ها نمی‌ماند.»

وی با بیان این‌که در جلسات هیات اندیشه‌ورز روی این مسائل خیلی تمرکز کردیم و خوشبختانه برنامه فراگیر پرورشی با محوریت هویت، ایمان، امید، نشاط و خردورزی تدوین شد، گفت: «همه به‌خصوص رسانه‌های معاند و دشمنان به بچه‌های ما اینطور القا کرده بودند که هر کجا دین باشد، خشونت وجود دارد و نمی‌شود جوانی کرد و نشاط ایجاد کرد، اما خوشبختانه با تدوین و ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی، نشاط، امید، ایمان، هویت و خردورزی به مدارس وارد خواهد شد.»

عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با استفاده از برنامه فراگیر پرورشی، کارها و برنامه‌ریزی‌های زیادی می‌شود انجام داد، اظهار کرد: «مدیران و معلمان پرورشی مدارس در سامانه «سیدا» باید فعالیت‌ها را ثبت کنند و این یعنی مدیر کاملا می‌بیند که دانش‌آموز در برنامه‌ها شرکت کرده یا نه و این باعث می‌شود که کاغذبازی‌های قبل وجود نداشته باشد.»

راسخی با بیان اینکه برنامه فراگیر پرورشی، مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: «بر اساس این برنامه حتی والدین بچه‌ها هم می‌توانند پای کار فعالیت‌های پرورشی بیایند و اگر مدیران و کادر مدرسه، خوش‌سلیقگی به خرج بدهند؛ کارگاه‌های سواد رسانه برای معلمان، دانش‌آموزان و حتی والدین برگزار کنند، بچه‌ها را توانمند کنند، یک سپر در مقابل بمباران رسانه‌ای به بچه‌ها بدهند تا بتوانند خبر درست و نادرست را تشخیص دهند، به بصیرتی برسند که از فضای بمباران رسانه‌ای تاثیر نگیرند، نتیجه خیلی بهتری هم خواهد داشت.»

وی افزود: «این برنامه که ابلاغ شده و خواسته‌های فرهنگی که از مدارس دارد سبب می‌شود که همه درگیر فعالیت‌ها شوند. یعنی علاوه بر دانش‌آموز، معلم هم توانمند می‌شود و پای کار می‌آید. ضمن اینکه علاوه بر دانش‌آموزان و معلمان، مدیران و اولیا نیز باید مشارکت داشته باشند و این به نوعی سبب ایجاد رقابت بین مدارس می‌شود.»

عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «اگر دانش‌آموز در کارهای فرهنگی مدرسه مشارکت کند، خودبه‌خود در خانه و خانواده تاثیر می‌گذارد و متعاقبا کل جامعه ما درگیر کارهای فرهنگی می‌شود.»

وی تاکید کرد: «برنامه فراگیر پرورشی از مدرسه‌ها به‌طور مشخص، کار می‌خواهد و همین باعث می‌شود که مدیر مدرسه، برنامه‌ریزی کند. با ابلاغ این برنامه کل مدرسه موظف است برای تحقق اهداف آن همکاری کند و رقابت هم باعث می‌شود که بیشتر برای فعالیت‌های پرورشی وقت بگذارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار