مهدی امینی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

ضربان اصلیِ مستند و ایده‌های مستندسازی در اکران فیلم‌ها رقم می‌خورد

اکران فیلم‌های مستند بایدسراسری شود

تهران (پانا) - مهدی امینی، کارگردان مستند «سایه‌های سپید» معتقد است نمایش مستندها و ایجاد پاتوق برای اکران فیلم مستند باید در همه ایران گسترده شود.

کد مطلب: ۱۴۰۹۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ضربان اصلیِ مستند و ایده‌های مستندسازی در اکران فیلم‌ها رقم می‌خورد

مهدی امینی در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت اکران مستندهای هفتگی در سالن حقیقت مرکز گسترش گفت: «نمایش مستندها اتفاق خوبی است، این‌ اکران‌ها بهانه است تا مستندسازان در کنار اکران مستندهایشان با عوامل مختلف فیلم‌ها، کارگردانان و به طور کلی کسانی که دغدغه هنر و ساخت مستند دارند، به شکل بی‌واسطه با یکدیگر آشنا ‌شوند.»

این کارگردان ادامه داد:«به طور کلی این اکران‌ها تجربه میدانیِ خیلی خوبی برای هر مستندسازی رقم می‌زند و از مستندساز صاحب‌نام گرفته تا مستندسازی که تازه کار است و نیاز به دیده شدن کارهایش دارد، در چنین فضاهایی فرصتی برای ارزیابی فیلم و مخاطبانش پیدا می‌کند.»

امینی گفت: «اکران‌هایی که در مرکز گسترش شاهدش هستیم، و از سال قبل شروع شده، برای همه مستندسازان امتیاز مثبتی خواهد داشت و در این اکران‌ها مسائل روز را هم با یکدیگر در میان می‌گذارند. این فضا باید مداوم و جدی‌تر دنبال شود تا مستندسازان از این فضاها دور نشوند. درست است که اکران مستند است و جمع صمیمانه‌ای و حتی خاص و محدودی در این اکران‌ها حضور دارند، اما ضربان اصلیِ مستند و ایده‌های مستندسازی در این جا کلید می‌خورد. به نظرم باید تشکل‌هایی که نماینده مرکز گسترش در شهرستان‌ها هستند، در کل کشور پخش شوند و فقط در تهران متمرکز نباشند. اکران مستند، باید سراسری باشد.»

یادآور می‌شود امینی ساخت مستندهای «تشویق» و «جامانده‌ها» را برعهده داشته است.

مهدی امینی و جواد یقموری به طور مشترک کارگردانی «تنگ نای» را برعهده داشتند که این فیلم امروز دوشنبه 10 مهرماه در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اکران می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار