لطیفی در گفت‌وگو با پانا:

سیاست دولت جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است

از ابتدای مهر ماه ۲۰ هزار آموزگار جدید جذب شدند

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه سیاست دولت، جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است، گفت شرایط کنونی، شرایط اضطراری است؛ به دلیل کم کاری سال‌های گذشته، برآورد دقیقی از میزان نیاز وزارت آموزش و پرورش صورت نگرفته بود که امروز دولت در صدد رفع این مساله است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سیاست دولت جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است

میثم لطیفی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار کرد: «آزمون آموزگاری تمام شد و از ابتدای مهر ماه حدوداً 20 هزار آموزگار جدید از طریق ماده 28 جذب شدند. مرحله کتبی آزمون دبیری نیز تمام شده و ارزیابی تکمیلی آن در حال اجراست و احتمالاً ظرف دو ماه آینده به جمع‌بندی خواهد رسید تا بتوانیم حدود 20 هزار نفر از همکارانمان را برای دبیری در مدارس جذب کنیم.»

وی افزود: «باید برآورد داشته باشیم با توجه به میزان قبولی‌ها، کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش را به صورت نقطه‌ای بررسی کنیم که در کجا شرایط بحرانی وجود دارد و نیاز جدی داریم تا براساس آن عمل کنیم.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت:‌ «منتظر نتایج نهایی آموزگاری هستیم که ببینیم چه تعدادی مستقر می‌شوند و از وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌گیرند. به محض تکمیل دبیری، می‌توانیم برای باقی‌مانده تصمیم‌گیری کنیم.»

وی تاکید کرد: «سیاست دولت این است که تا جایی که می‌توان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آموزش‌های بلند مدت دانشگاه فرهنگیان، جذب داشته باشیم. شرایط کنونی، شرایط اضطراری است؛ به دلیل کم کاری سال‌های گذشته، برآورد دقیقی از میزان نیاز وزارت آموزش و پرورش صورت نگرفته بود که امروز سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.»

لطیفی خاطرنشان کرد:‌ «طبق ماده 28، کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند و مدرک دانشگاهی دارند، می‌توانند در آزمون شرکت کنند. این افراد در یک دوره یکساله آموزشی فشرده حاضر می‌شوند و پس از آن به عنوان معلم در مدارس به صورت پیمانی استخدام می‌شوند.»

وی اضافه کرد: «اما مسیر اصلی، مسیر دانشگاه فرهنگیان است. مسیر دانشگاه فرهنگیان به این صورت است که داوطلبان از طریق کنکور، دوره‌ای چهار ساله را طی می‌کنند. ما دو پیشنهاد دیگر نیز ارائه دادیم که با وزارت آموزش و پرورش به جمع‌بندی رسیده‌ایم تا بتوانیم برخی از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان دانشگاه‌ها در سال‌های آخر را با آزمون بگیریم که در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند تا قبل از حضور در کلاس درس، دوره‌های صلاحیت و شایستگی معلمی را گذرانده باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار