معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور:

‍والدین و معلمان علایم سرماخوردگی رادر دانش‌آموزان جدی بگیرند

نیشابور (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت والدین و معلمان علایم سرماخوردگی را در دانش‌آموزان برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
‍والدین و معلمان علایم سرماخوردگی رادر دانش‌آموزان جدی بگیرند

هادی حسین زاده توصیه کرد: برای پیشگیری از افزایش ابتلا به آنفلوانزا در محیط های بسته مانند کلاس‌های درس، تهویه مطلوب صورت پذیرد و ساعت گرم تر روز حتی الامکان پنجره ها باز باشد.

وی تصریح کرد: ترزیق واکسن آنفلوآنزا در دانش آموزان دارای بیماری های زمینه ای و مزمن با توصیه پزشک معالج می تواند در کنترل اپیدمی آنفلوآنزا مؤثر باشد.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور استفاده از «ماسک» رادر اماکن و محیط های سرپوشیده با جمعیت زیاد توصیه و خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی، حلقه اول مقاومت در برابر ابتلا به بیماری هایی نظیر آنفلوآنزا، کووید۱۹ و سرماخوردگی است.

معاون بهداشت حضور سفیران سلامت دانش آموزی را یکی از بهترین راهکارها برای ارتقای سواد سلامت جامعه دانست و افزود: انتقال آموزه های بهداشتی از مراکز خدمات جامع سلامت با استفاده از رسانه های آموزشی، پیام های بهداشتی کوتاه در فضای مجازی و برگزاری کلاس های آموزشی برای این سفیران سلامت انجام می شود و این عزیزان سفیر و انتقال دهنده آموزش ها به همکلاسی های خود در مدارس و منازل خود هستند ودر ارتقای فرهنگ و سواد سلامت سهم بسزایی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار