کسب رتبه اول کشوری توسط دانش‌آموز بهارستانی در مسابقات قرآن

بهارستان یک (پانا) - دانش‌آموز پایه دوازدهم ناحیه یک شهرستان بهارستان موفق به کسب رتبه اول مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز شد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول کشوری توسط دانش‌آموز بهارستانی در مسابقات قرآن

محمد علی‌نیا دانش‌آموز پایه دوازدهم آموزشگاه امام علی و برگزیده مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در خصوص روند برگزاری این مسابقات اظهار کرد:«بخش پژوهشی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد. سطح مسابقات بسیار بالا بود و همه شرکت‌کنندگان بر مباحث رشته خود تسلط کامل داشتند؛ اما با این وجود، خدا را شاکرم که توانستم در بین این دانش آموزان نخبه مقام اول را کسب کنم.»

علی‌نیا در ادامه با اشاره به میزبانی مسابقات خاطرنشان کرد:«میزبانی استان کرمانشاه در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز، فوق العاده بود. فضای فراهم شده برای مسابقات آنقدر خوب بود که استرس مسابقات را فراموش کرده بودیم. از تمام عزیزانی که برای برگزاری باشکوه این مسابقات زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم.»

وی در ادامه با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی دانش آموزان درخصوص هدف خود از شرکت در این مسابقات، اذعان کرد:«هدف از فراگیری احکام، تشکیل زندگی سالم بر مبنای معارف اسلامی است. هدف بنده از شرکت در این مسابقات افزایش آگاهی در معارف اسلامی بود.»

رتبه اول مسابقات کشوری قرآن عترت و نماز در ادامه گفت:« احکام، دستوراتی است از جانب خداوند برای انسان تا انسان با پیروی از این دستورات به کمال حقیقی خود دست پیدا کند. البته باید توجه داشته باشیم که فقط پیروی از احکام به تنهایی باعث سعادت ما نمیشود. بلکه احکام فقط یکی از مقدماتی است که ما را به کمال نزدیک میکند. پس در مسیر کمال باید موارد دیگری را هم در نظر داشته باشیم.»

این دانش‌آموز موفق بهارستان در خصوص دلایل موفقیت خود خاطر نشان کرد:«یکی از دلایل موفقیت خودم را مطالعه زیاد میدانم. روزانه ساعت‌های خاصی را به مطالعه کتب فقهی، حدیثی، عرفانی و فلسفی می‌پردازم. البته دلیل اصلی موفقیت خود را توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) میدانم. به خصوص در این مسابقه واقعا لطف و رحمت خدا را با تمام وجود حس کردم.»

علی‌نیا در ادامه افزود:«توصیه بنده به دوستانی که قصد شرکت در این مسابقات را دارند، این است که فقط با هدف کسب رتبه وارد مسابقات نشوند. کسب رتبه خوب است ولی کافی نیست. مهم این است که با استفاده از این معارف به خداوند متعال نزدیک بشویم و در سیر الی الله قدم بگذاریم و کسب رتبه باید جزء فرعیات باشد. در دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم شرکت کردم و تصمیم دارم در آینده دانسته‌های خودم را به دیگران آموزش دهم. در روایات داریم که " زکوٰة العلمِ نَشرُهُ "، اگر توفیق داشته باشم بر طبق این حدیث نورانی عمل خواهم کرد.»

وی در مورد جذب خود در این موضوعات گفت:«اولین آشنایی بنده با قرآن به دوران کودکی برمیگردد. به تشویق مادرم قرآن را با حفظ سوره های ناس و فلق آغاز کردم و این آغاز فعالیت های قرآنی من بود. در ادامه به کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی رفتم. بعد از آن تجوید و صوت و لحن را آموزش دیدم و در نهایت مدرک تربیت معلم خود را دریافت کردم. اما فعالیت های بنده در این دوران فقط به یادگیری روخوانی قرآن محدود نشد. سعی میکردم در کنار روخوانی قرآن به یادگیری احکام و مطالعه کتب عرفانی، فلسفی و حدیثی بپردازم.»

وی در پایان صحبت های خود اذعان کرد:«از تمام عزیزانی که در این مدت برای بنده زحمت کشیدند، علی الخصوص پدر و مادر عزیزم تشکر میکنم. امیدوارم بتوانم لطف همه این عزیزان را جبران کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار: محمد مهدی حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار